24 proc. apklausos dalyvių teigė konferencijoms pernai metais skyrę nuo 5 iki 10 tūkst. Lt. Tyrimas buvo atliktas šių metų gegužės mėnesį. Jame dalyvavo 252 įmonės, kurių metinė apyvarta didesnė nei 1 mln. Lt.
Iki 1 tūkst. litų konferencijoms 2011 m. išleido 18 proc. apklaustų įmonių. 16 proc. teigė šiai sričiai skyrusios 10 – 25 tūkst. lt, 2,7 proc. bendrovių į darbuotojų dalyvavimą konferencijose investavo 50-100 tūkst. lt. Ir tik 2,2 proc. įmonių teigė pernai metais turėjusios 100 tūkst. litų viršijusį konferencijų ir seminarų biudžetą. Didžiausius konferencijų biudžetus turėjo virš 10 metų rinkoje dirbančius įmonės, turinčios daugiau nei 100 darbuotojų.
„Daugiau nei 50 proc. verslininkų į konferencijas pernai investavo nuo 1 iki 10 tūkst. Lt., tačiau nepaisant pakankamai nedidelių biudžetų, joms buvo keliami pakankamai aukšti reikalavimai. Pastebėjome, kad į konferencijas darbuotojus siunčiančios įmonės didelį dėmesį kreipia į temas, pranešėjų kvalifikaciją, taip pat konferencijos lokaciją. Žinoma, didelės įtakos pernai metų biudžetams turėjo ir ekonominės krizės padariniai. Nors ji jau įveikta, tačiau daugelis įmonių kol kas neskuba didinti krizės metu sumažintų biudžetų“, - sakė „Litexpo“ direktorius Darius Aleknavičius.
Tyrimo metu paaiškėjo, jog 2011 m. konferencijose įvairiomis formomis dalyvavo absoliuti dauguma įmonių – 91,5 proc. Beveik pusė (48 proc.) bendrovių į konferencijas savo darbuotojus delegavo skaityti pranešimų. Tuo tarpu 34 proc. bendrovių pačios arba su partneriais organizavo įvairios tematikos konferencijas Lietuvoje bei užsienyje.
„Šie skaičiai – akivaizdus įrodymas, jog žinių gilinimas, kontaktų mezgimas, teigiamo įvaizdžio formavimas per dalyvavimą konferencijose yra aktualus daugumai Lietuvos verslininkų. Pastebėjome, jog šiemet konferencijų veikla yra suintensyvėjusi, lyginant su pernai metais, todėl galima prognozuoti, jog įmonės konferencijų biudžetus kažkiek didina. Taip pat populiarėja išvažiuojamosios konferencijos“, - teigė D. Aleknavičius.
Didžiausius konferencijų biudžetus 2011 m. turėjo farmacijos, automobilių ir statybų verslo atstovai. Tarp jų buvo daugiausiai įmonių, skyrusių 100 tūkst. ir daugiau šiai sričiai. Automobilių ir farmacijos verslo atstovai taip pat dažniausiai delegavo savo darbuotojus į konferencijas skaityti pranešimų. Tai darė atitinkamai 58 ir 64 proc. šių sričių įmonių.
Tuo tarpu dažniausiai konferencijų organizavimu užsiėmė farmacijos verslo atstovai. Tą darė 54 proc. šio sektoriaus bendrovių. Antroje vietoje – automobilininkai, tarp kurių organizavusių konferencijas 2011 m. buvo 37 proc.