Ją klientams suteikia šalies bankų bei kitų finansų ir kredito įstaigų pasirašytas moratoriumas, pranešime žiniasklaidai informuoja Lietuvos bankų asociacija (LBA).
Moratoriumas veikia iki 2020 m. liepos 1 d.: iki nurodytos datos galima kreiptis į savo banką dėl paskolos atidėjimo pasirinktam laikotarpiui, nes jis nėra taikomas automatiškai.
Būsto paskolos grąžinimas fiziniams klientams, kurie dėl COVID-19 neteko darbo, patyrė pajamų sumažėjimą ar kitokių finansinių sunkumų, šitaip gali būti atidėtas iki vienerių metų, vartojimo kreditų ir lizingo grąžinimas – iki pusės metų. Šiuo laikotarpiu klientams lieka mokėti tik palūkanas.
„Gyventojų lūkesčiams gerėjant, patariame nepamiršti, kad koronaviruso pandemija dar nesibaigė, o vienareikšmiškai prognozuoti ateities dabar nedrįstų niekas. Tad šiuo laikotarpiu su savo finansais svarbu elgtis itin apdairiai. Primename, kad bankų moratoriumas sudaro sąlygas atidėti turimų paskolų grąžinimą, susidūrus su finansiniais sunkumais dėl COVID-19, ir vadinamąsias paskolų atostogas išnaudoti prisitaikant prie kintančios situacijos“, – sakė LBA prezidentas Mantas Zalatorius.
Nuo kovo vidurio iki dabar bankai žmonėms atidėjo daugiau kaip 200 mln. eurų vertės būsto paskolų grąžinimą. Didžiausio susidomėjimo šia galimybe sulaukta kovą ir balandį. Šiuo metu užklausų dėl mokėjimų atidėjimo nuolat mažėja, tuo metu naujų paraiškų būsto paskoloms skaičius auga.
Atvirą moratoriumą pasirašė „Danske Bank A/S“ Lietuvos filialas, Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU) ir jos finansinė grupė, „Luminor Bank AS“ Lietuvos skyrius, UAB Medicinos bankas, AB SEB bankas, „Swedbank“ AB ir AB „Šiaulių bankas“. Moratoriumui pritarė Lietuvos bankas.
Prie LBA iniciatyvos prisijungė ir daugiau kredito rinkos dalyvių, kurie teikia su nekilnojamuoju turtu susijusius kreditus, vartojimo paskolas bei lizingo paslaugas fiziniams asmenims: kredito unija „Saulėgrąža“, jungtinė centrinė kredito unija „Kreda“, „Mano bankas“, „Saugus kreditas“, AS „Inbank“ filialas, RATO kredito unija, kredito unija „Taupa“, UAB „Finansų bitė“, LTL Kredito unija ir „Bigbank“ AS filialas.
Dėl moratoriumo pritaikymo klientai turi kreiptis į savo finansinių paslaugų teikėją. Tai paprasta atlikti nuotoliniu būdu: pasiskambinus bendruoju Jūsų banko ar kitos finansų įstaigos telefonu, pateikus užklausą el. paštu arba internetu.
Individualiai sprendžiama dėl tų klientų, kurie jau iki 2020 m. kovo 16 d., t. y. iki karantino dėl COVID-19 Lietuvoje pradžios, turėjo reikšmingų finansinių problemų, vėlavimų ar nemokų.