Lėktuvas „Boeing 737–800“ gruodžio 29 dieną skrido iš Tailando į Muaną Pietų Korėjoje. Lėktuvas, kuriame buvo 175 keleiviai ir šeši įgulos nariai, Muano oro uoste nusileido neišskleidęs važiuoklės, rėžėsi į betoninį barjerą ir sprogo.
Tai buvo didžiausia aviakatastrofa Pietų Korėjos teritorijoje.
![Aviakatastrofa Pietų Korėjoje (nuotr. SCANPIX) 4](https://static3.inspektorius.lt/static.php?v=4.2.6.93&t=cr&s=800x600&m=4&f=/Uploads/UGallery/photos/5d/72/60/ac/5d7260ac9469c4faffa99f5348c3289d.jpg)
Prieš pat nelaimę pilotas įspėjo apie susidūrimą su paukščiais ir nutraukė pirmąjį bandymą nusileisti. Lėktuvas sudužo per antrąjį bandymą, kai neišsiskleidė važiuoklė.
Pietų Korėjos ir JAV tyrėjai vis dar tiria katastrofos priežastis. Pietų Korėjoje paskelbtas gedulas ir iškilo memorialai.
Nauji planai buvo paskelbti kaip dalis visoje šalyje atliekamo specialaus oro uostų saugos patikrinimo, kartu su išsamiu paukščius pritraukiančių objektų tyrimu.
„Visuose oro uostuose bus įrengta bent viena termovizinė kamera“, – teigiama Žemės ministerijos pareiškime ir priduriama, kad šią sistemą ketinama pradėti diegti kitais metais.
Taip pat bus naudojami mobilieji garso įrenginiai, kuriais bus siekiama atbaidyti vidutinio dydžio ir didelius paukščius.
„Paukščių aptikimo radarai bus įrengti visuose oro uostuose, kad būtų galima iš anksto aptikti toli esančius paukščius ir pagerinti orlaivių reagavimo galimybes“, – pridūrė Žemės ministerija.
Radaras nustatys paukščio dydį ir jo judėjimo kryptį, o ši informacija bus perduota skrydžių vadovams, kurie savo ruožtu susisieks su pilotu.
Žemės ministerija taip pat teigė, kad nustatys teisinį pagrindą, kuriuo remiantis paukščius pritraukiantys objektai, pavyzdžiui, maisto atliekų apdorojimo įrenginiai ar sodai, bus perkeliami toliau nuo oro uostų, o naujiems statiniams bus nustatyti atitinkami atstumo apribojimai.
„Svarbiausias prioritetas – nustatyti visapusiškas aviacijos saugos reformos priemones, kad būtų išvengta orlaivių avarijų pasikartojimo“, – sakė civilinės aviacijos viceministras Joo Jong-wanas.
Remiantis Pietų Korėjos žiniasklaidos pranešimais, abiejuose „Jeju Air“ lėktuvo varikliuose buvo rasta plunksnų, o viena iš galimų avarijos priežasčių – susidūrimas su paukščiu.
Avarijos tyrimą dar labiau komplikavo tai, kad, kaip pranešė Transporto ministerija, sudužusio lėktuvo juodosios dėžės su skrydžio duomenų ir pilotų kabinos diktofonais nustojo įrašinėti likus keturioms minutėms iki katastrofos.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!