Dviejų Kariotiškių sąvartyne, dumblo rezervuare, įvykusių avarijų priežasčių nepavyksta nustatyti nei Lietuvos, nei tarptautiniams ekspertams.
Manoma, kad teks keisti dumblo aikštelės sutvarkymo technologiją. Tačiau tai paaiškės po specialios komisijos išvadų, praneša LTV naujienų tarnyba.
Praėjusią savaitę plyšus dumblą dengiančiai plėvelei iš rezervuaro į aplinką ištekėjo maždaug 2 000 kubinių metrų dumblo,kurio gylis miške siekė iki 40 centimetrų. Buvo užteršta 85 arų teritorija. Panaši avarija šiame sąvartyne jau buvo įvykusi sausį.
Į Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdį susirinkę specialistai aiškinosi dėl ko prie Kariotiškų sąvartyno įrengtą dumblo duobę antrą kartą ištinka avarija.
Dumblo aikštelę prižiūrinčios bendrovės „Kamesta“ vienas vadovų Egidijus Kevalaitis sako, kad priežastis dėl ko plėvelė trūko sunku nustatyti – pakviesti ekspertai iš Olandijos, ekspertizei pateiktos plėvelės siūlės, tačiau konkrečių išvadų nepateikta.Įtariama, kad plėvelė galėjo būti sužalota tyčia.
„Keista, kad vieną dieną įvyksta streikas Kazokiškėse, o kitą dieną atsitinka avarija Kariotiškėse. Įtariame, kad gali būti poveikis ir trečių asmenų, kaip aktas teroro“, – sako „Kemesta“ vadovas. Jis priduria, kad įtarimai, jog kažkas galėjo subadyti plėvelę dar neatmesti.
Gamtosaugininkai teigia, kad išsiliejęs purvas didelės žalos aplinkai nepadarė. Pusė išsiliejusio jo kiekio jau surinkta.
„Šitas dumblas atitinka reikalavimus dumblo, kurį galima panaudoti grūdinių kultūrų auginimui. Todėl realios grėsmės nėra, o pati koncentracija dumblo, pats kiekis toje teritorijoje kelia nerimą“, – sako Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius Rolandas Masilevičius.
Sugadintos miško paklotės žala išankstiniais skaičiavimais sudaro apie 50 000 litų.
Tuo metu aplinkosaugininkai abejoja ar iki šiol naudotą dumblo saugojimo technologiją galima bus naudoti ir ateityje.
„Šita technologija su tokiu plėvelės tempimu, su grunto pylimu matyt nepasiteisino. Kodėl nepasiteisino aš negaliu pasakyti. Ar tai buvo projektuotojų klaida skaičiuojant apkrovas, ar tai buvo mechaninis pažeidimas, ar tai kažkoks tai technologinio proceso pažeidimas. Tai nustatys ekspertai“, – sako UAB „VAATC“ direktoriaus pavaduotojas gamybai Osvaldas Markevičius.
Aplinkos ministerija sudarė ekspertų komisiją, kuri avarijos priežastis ketina išsiaiškinti iki lapkričio 3-iosios.
Virginija MOTIEJŪNIENĖ