Sumažėję pirkėjų srautai ir užsidariusios aplinkinių valstybių sienos į automobilių rinką įnešė truputėlį chaoso, tačiau didžiausią įtaką šiai verslo šakai padarė automobilių registraciją atliekanti Valstybinė įmonė – „Regitra“.
Įmonės vadovai siekdami užtikrinti visų saugumą, karantino metu transporto priemonių registracijos paslaugas perkėlė į elektroninę erdvę. Šiuo metu „Regitra“ yra sudariusi galimybę internetu įregistruoti prieš tai Lietuvoje registruotą transporto priemonę bei pranešti apie jos pardavimą. Taip pat savo vardu galima įregistruoti automobilį išsimokėjus jo lizingą, užsisakyti naują registracijos liudijimą vietoj prarasto ar sugadinto, rezervuoti numerio ženklus, užsisakyti vienadienį dalyvavimą eisme.
Tuo tarpu dalis registracijos paslaugų, pavyzdžiui, iš užsienio atkeliavusių transporto priemonių registracija – galima tik padalinyje. Taip yra todėl, kad Lietuvoje registruojant automobilį pirmą kartą reikia atlikti tapatumo nustatymą, kurio metu darbuotojas tikrina, ar automobilio duomenys sutampa su dokumentuose nurodyta informacija, taip pat įvertina VIN, numerio ženklų autentiškumą ir pan. Visam šiam sutikrinimui yra būtinas fizinis aptarnavimas.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją šalyje ir tai, jog planuojama pratęsti karantino laikotarpį, „Regitra“ ieško įvairių alternatyvų ir sprendimų, kaip paslaugas padaryti prieinamas kuo platesniam klientų ratui.
Nuo praėjusios savaitės pradžios naujų automobilių gamintojų atstovai, kurie yra sudarę sutartis su „Regitra“, gali įregistruoti naujas transporto priemones.
Na, o šiuo metu jau yra atliekami pasirengiamieji darbai, kuriuos įgyvendinus, bus skaitmenizuota dar daugiau transporto priemonių registracijos paslaugų. Pavyzdžiui, planuojama, jog turintys laikinuosius (tranzitinius) numerio ženklus galės pratęsti jų galiojimo terminą. Tokiu būdu žmonės karantino laikotarpiu galėtų eksploatuoti transporto priemonę viešajame eisme, o jam pasibaigus įregistruoti neterminuotam laikotarpiui padalinyje.
Įmonės atstovai taip pat tikina, jog intensyviai ieškoma sprendimų ir dėl iš užsienio atkeliavusių naudotų transporto priemonių registracijos.
„Norime rasti geriausią variantą, kuris užtikrintų ir žmonių saugumą, ir tai, jog į eismą patektų tik legalios transporto priemonės. Kai bus priimti galutiniai sprendimai, iš karto apie tai informuosime visuomenę. Tikimės tai padaryti jau artimiausiomis dienomis“, – priduria „Regitra“ atstovai.
Verslininkai Ieško alternatyvių būdų pasiekti pirkėją
Automobilio, naujo ar naudoto, įsigijimas iki šiol atrodė kaip pakankamai elementari procedūra. Susirandate dominančią mašiną, susisiekiate su pardavėju, apžiūrite automobilį ir jeigu jis jus tenkina – automobilį nusiperkate.
Šiandien ši procedūra yra gerokai sudėtingesnė, bet dėl šalyje susidariusios situacijos kenčia ne tik automobilių pirkėjai, bet ir juos parduodančios įmonės.
Naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės – „Longo LT“ atstovas, Paulius Valiukėnas kalbėdamas apie susidariusią situaciją neslėpė pesimizmo.
„Šiuo metu, kaip ir daugelis kitų verslininkų, išgyvename neramų laikotarpį. Vien praėjusią savaitę automobilių paklausa sumenko 60 procentų, tačiau mūsų komanda stengiasi, jog automobilių pardavimai nesustotų visiškai. Štai – pristatėme naują paslaugą, kuri leistų dominantį automobilį apžiūrėti nuotoliniu būdu. Vaizdo skambučio dėka galime iš arti pristatyti automobilį, atsakyti į rūpimus klausimus, pademonstruoti kaip jis veikia, o patvirtinus sandorį – automobilį pristatome iki namų durų“, – apie susidariusią situaciją pasakoja Paulius Valiukėnas.
Naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės atstovas taip pat priduria, jog šiuo metu pačia didžiausia kliūtimi tapo „Regitra“ ir šios įmonės draudimas Lietuvoje registruoti iš užsienio valstybių atvykusius automobilius.
„Siekdami sutaupyti klientų laiką, visus importuojamus automobilius užregistruojame Lietuvoje ir atliekame techninę apžiūrą, tačiau jeigu situacija nesikeis, netrukus pritrūksime automobilių, kuriuos galima parduoti. Iš kitų šalių importuoti automobiliai tiesiog stovi ir nieko dėl to negalime padaryti iki momento, kai „Regitra“ suteiks galimybę užregistruoti automobilį, atkeliavusį iš užsienio“, – pabrėžia „Longo LT“ Lietuvos padalinio vadovas Paulius Valiukėnas.
Įsisenėjusi bėda – brangūs skelbimai
Susitraukę automobilių pardavimai į paviršių iškėlė ir dar vieną problemą – išlaidas automobilių skelbimams, kurių kainos per pastaruosius keletą metų tapo, švelniai tariant, žvėriškos.
„Nuolatos augančios skelbimų kainos visuomet buvo didžiulė problema, tačiau automobilių pardavimo konvejeris leisdavo susitaikyti su skelbimų kaina, tačiau dabar norisi iš naujo peržvelgti pajamų ir išlaidų žurnalą“, – pasakoja prisistatyti nepanorėjęs automobilių pardavėjas.
„Dabar – brangus skelbimas – opi problema. Atsižvelgiant į situaciją tam tikrus skelbimus pašaliname, talpiname tik pačių einamiausių modelių skelbimus arba ieškome alternatyvų“, – priduria automobilių pardavėjas.
Daugelis automobilių prekeivių sutinka, jog šiuo metu pati efektyviausia alternatyva – platformos, galinčios patalpinti automobilio skelbimą nemokamai arba už racionalią kainą.
Pasikeitusius verslininkų prioritetus labiausiai pajuto „Autobilis.lt platformos atstovai, kurie paslaugų krepšelį sudarinėjo atsižvelgdami į automobilių prekyba užsiimančių verslininkų poreikius.
„Pastaruoju metu įžvelgiame padidėjusį aktyvumą. Galimybe nemokamai patalpinti automobilio skelbimą vis dažniau pasinaudoja ne tik fiziniai asmenys, bet ir nemažus automobilių parkus valdančias įmonės, kurios retkarčiais per vieną dieną gali patalpinti nuo kelių iki keliasdešimties skelbimų“, – įžvalgomis dalinasi Autobilis.lt direktorius Saulius Dackys.