Koronaviruso pandemija paskatino elektroninių prietaisų paklausos augimą tarp vartotojų, tuo tarpu būtent automobilių sektorius labiausiai nukentėjo nuo mikroschemų – labai svarbaus šiuolaikinių automobilių sistemose naudojamo elemento – trūkumo, o daugelis automobilių gamintojų buvo priverstos laikinai stabdyti gamybos linijas.
Trūkumas „gali tęstis nuo šešių iki devynių ketvirčių“ – net iki 2023 metų, pareiškė prancūzų įmonės „Soitec“ – pirmaujančios plonų silicio plokštelių, reikalingų puslaidininkių grandinėms gaminti – generalinis direktorius Paulas Boudre.
„Esame tokioje situacijoje, kai automobilių pramonė ieško galimybių smarkiai padidinti savo puslaidininkių tiekimo grandinių pajėgumus“, – teigė P. Boudre.
„Šios galimybės šiandien neegzistuoja, jas reikia sukurti, o visos grandinės subalansavimui prireiks laiko“, – pridūrė jis.
Automobilių gamintojos iš pradžių nesureikšmino puslaidininkių trūkumo, sakydamos, kad jis bus nedidelis ir trumpalaikis, tačiau padėtis pradėjo daryti įtaką sektoriaus atsigavimui po pandemijos.
Trūkumą lemia ir tai, kad pramonė siekia paspartinti perėjimą prie elektrinių transporto priemonių, o tai turėtų dar labiau didina puslaidininkių paklausą.
Pietryčių Prancūzijoje įsikūrusioje „Soitec“ dirba daugiau nei 1,6 tūkst. žmonių. Įmonė skaičiuoja, kad 2022 metų birželį pasibaigsiančiais finansiniais metais jos pardavimai padidės 40 proc. iki 950 mln. JAV dolerių.