Naujų keleivinių automobilių pardavimai Europoje 2011 metais sumažėjo ketvirtus metus iš eilės, be to, nuosmukis užfiksuotas keturiose iš penkių stambiausių rinkų, o Italijoje ir Ispanijoje pardavimai sumažėjo net 18 ir 11 proc., praneša agentūra „Bloomberg“.
2011 metais ES pardavimai sumažėjo 1,4 proc. - iki 13,6 mln. automobilių. Daugiausia pardavimai sumažėjo šalyse, įstojusiose į ES iki 2004 metų.
„Visi gamintojai, kuriems Europos rinka prioritetinė, 2012 metais patirs nemažų sunkumų. Pardavimų apimtys gali sumažėti apie 5 proc.“, - prognozuoja analitikas iš „IHS Automotiv5“ Christophis Stuermeris.
Sausį „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne prognozavo, kad Europos automobilių rinka pradės augti ne anksčiau kaip 2014 metais, o pardavimai Italijoje šiais metais gali sumažėti iki žemiausio lygio nuo 1985 metų - iki mažiau nei 1,7 mln. automobilių. Praėjusiais metais „Fiat“ pardavimai sumažėjo 12 proc.
Prancūzijos automobilių gamintojos „Peugeot“ pardavimai praėjusiais metais, palyginti su 2010 m., sumažėjo 8,8 proc. Jos konkurentės „Renault“ pardavimai Europoje sumažėjo 8,1 proc. Tuo tarpu besivystančiose rinkose kompanija pardavė 3,6 proc. automobilių daugiau nei 2010 metais.
O štai stambiausio Europoje automobilių koncerno „Volkswagen“ pardavimai 2011 metais padidėjo 7,8 proc. BMV automobilių pardavimai praėjusiais metais išaugo kiek mažiau - 7 proc., o korporacija „Daimler“ pardavė vos 0,4 proc. automobilių daugiau nei 2010 metais.
Ispanijos automobilių rinkai, analitiko iš „J.D. Power & Associates“ Jonathono Poskitto nuomone, nepavyks pasiekti rekordinių 2007 m. pardavimų - 1,61 mln. – dar artimiausius dešimt metų dėl didelio nedarbo ir lėtų ekonomikos augimo tempų.