Europos automobilių gamintojų asociacija skelbia, kad kompiuterių lustų stygius vis dar trukdė gamybai, todėl naujų automobilių pardavimai ES sumažėjo iki 4,6 mln. vienetų.
Vertinant atskiras šalis, pardavimai Italijoje sumenko 22,7 proc., Prancūzijoje – 16,3 proc., Vokietijoje – 11 proc., o Ispanijoje – 10,7 procento.
Į ES sudėtį neįeinančioje Didžiojoje Britanijoje susitraukė 11,9 procento.
Birželį, palyginti su tuo pačiu 2021 metų mėnesiu, automobilių taip pat parduota mažiau – 15,4 procento. Tai buvo jau vienuoliktas mėnesinis rodiklio mažėjimas iš eilės.
Pastaraisiais metais automobilių pramonė susidūrė su dideliu kompiuterių lustų, naudojamų įvairiuose transporto priemonių sistemose, trūkumu, kai jų paklausa išaugo pasaulio ekonomikai atsigaunant nuo COVID-19 pandemijos padarinių.
Nors pamažu bendra padėtis, susijusi su kompiuterių lustais, gerėja, Europos automobilių gamintojai pajuto ir Rusijos invazijos į Ukrainą padarinius, nes čia buvo įsikūrę nemažai šių komponentų gamintojų.
Karo sukeltas ekonominis neapibrėžtumas, kainų šuolis ir kylančios palūkanų normos gali trukdyti atsigauti pardavimams, nes vartotojai ima veržtis diržus.
Vokietijos gamintoja „Volkswagen“ išlaikė savo vietą reitingų viršūnėje, tačiau jos užimama rinkos dalis per pirmąjį pusmetį smuktelėjo nuo 25,8 iki 24,1 procento. Pardavimai sumenko 19,4 proc. iki 1,35 mln. vienetų.
„Stellantis“ rinkos dalis taip pat sumažėjo nuo 21,3 iki 19,4 proc., pardavimams susitraukus 21,1 proc. iki 1,09 mln. vienetų.
Tuo tarpu „Hyundai-Kia“ pardavimai šoktelėjo 12,6 proc. iki 556 369 vnt., todėl Pietų Korėjos gamintoja padidino savo rinkos dalį nuo 7,6 iki 9,9 procento.
„Renault“ pardavimai sumenko 7 proc. iki 522 315 vienetų, tačiau rinkos dalis išaugo nuo 8,7 iki 9,3 procento.
Vienintelė gamintoja, užfiksavusi pardavimų padidėjimą Europoje pirmąjį pusmetį, buvo „Honda“, tačiau bendrovė pardavė tik 37 113 automobilių ir užėmė mažiau nei 1 proc. rinkos.