Pastebima, kad kai kurie Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojai nebesilaiko nustatytos naujosios tvarkos, pagal kurią visi keleiviai į transporto priemones lipa tik pro priekines duris, BFL nuotr.
Dalis Vilniaus viešojo transporto vairuotojų nebesilaiko keleivių laipinimo tik pro priekines duris tvarkos. Sostinės savivaldybė aiškina, kad tai laikina ir nereiškia, jog tokios tvarkos bus visai atsisakyta, tačiau vairuotojai įspėja, kad tokia situacija gali ir užsitęsti, jeigu nebus įvykdyti visi jiems duoti pažadai. Nesilaikantys nustatytos tvarkos vairuotojai jau pradėti drausminti piniginėmis nuobaudomis.
Pastebima, kad kai kurie Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojai nebesilaiko nustatytos naujosios tvarkos, pagal kurią visi keleiviai į transporto priemones lipa tik pro priekines duris.
Vilniaus savivaldybė lrt.lt teigė, jog tokia situacija laikina, dėl susiklosčiusių nepalankių klimatinių sąlygų.
Bendrovė „Vilniaus autobusai“ teigia, jog vairuotojams leista elgtis pagal situaciją, tačiau jie įspėti, kad tokiu atveju, kada įklius pažeidžiantys nustatytą tvarką neesant būtinumo, bus baudžiami. Teigiama, jog už minėtus pažeidimus piniginėmis baudomis jau nubausta 10 vairuotojų.
„Vilniaus autobusų“ direktorius eksploatacijai Rimantas Markauskas pripažino, kad kol kas vairuotojai už papildomą keleivių kontrolės darbą priemokų negaunantys, tačiau dėl jų bus deramas dar šį mėnesį. Anot pašnekovo, prasikaltusiems vairuotojams pinigai šiuo metu buvo nurašomi nuo priemokos už „keleivių aptarnavimo kultūrą“.
„Mes motyvuojame vairuotojus, kad įvedus šitą naują įlaipinimo pro priekines duris tvarką, jau savaime šiek tiek atlyginimas padidėja dėl priemokų už bilietėlių pardavimą, o jie mano, kad tai yra papildomas darbas keleivius tikrinti ir kontroliuoti. Atlygis dar yra derybų objektas. Vairuotojų turim 620, jeigu kiekvienam po papildomą litą, tai yra dideli pinigai, o pajamų padidėjimo mes kol kas tokio nejaučiam“, – kalbėjo R. Markauskas.
„Vilniaus autobusų“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai sako, kad „atidarys visas duris“, jeigu nebus vykdomi valdžios jiems duoti pažadai – skirta ir mokama priemoka už jų teikiamas papildomas paslaugas.
„Vilniaus troleibusų“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danutė Mackevičienė lrt.lt teigė, kad kol kas vairuotojai už jiems priskirtas naujas pareigas priemokų prie atlyginimo negaunantys, dėl jų bus tariamasi šių metų vasario mėnesį.
Anot pašnekovės, tarp „Vilniaus troleibusų“ vadovų ir vairuotojų priimtas sprendimas leidžia piko valandomis keleivius įlaipinti pagal situaciją, visomis kitomis valandomis vairuotojai prašomi laikytis nurodyto reikalavimo keleivius įleisti tik per prekines duris.
Nustatytą tvarką pakoregavo gamtinės sąlygos
Vilniaus mero pavaduotojas Romas Adomavičius aiškina, jog užklupus gausiam sniegui, nesuspėta išvalyti visuomeniniam transportui sustoti skirtų stotelių, todėl vairuotojai, matydami, kaip žmonėms sunku prieiti prie transporto priemonių, atidaro visas jų duris.
„Bet iš principo šita tvarka išlieka ir ji turės būti vykdoma. Apie tai mes jau kalbėjomės su abejais direktoriais, tiek „Vilniaus autobusų“, tiek „Vilniaus troleibusų“. Jie yra nusiteikę tai kontroliuoti, kad tvarka būtų tokia, kokia nustatyta. Be abejo, vis dėlto šiek tiek turime taikytis prie gamtos sąlygų, niekaip negalime to išvengti“, – kalbėjo pašnekovas.
Vilniaus mero pavaduotojas R. Adomavičius negalėjo pasakyti, ar dėl gamtos sąlygų pakitusios įlipimo į visuomeninio transporto priemones tvarkos autobusuose ir troleibusuose pakito „zuikių“ skaičius.
„Kadangi tai trumpas laikotarpis, neturime ataskaitų ir pasakyti apie tai ką nors yra sudėtinga. Bet šiuo atveju mes turime žiūrėti gyventojų interesų ir poreikių, kad jie visgi pakliūtų į viešąjį transportą, nepaisant gamtos sąlygų“, – aiškino pašnekovas.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eksploatacijos ir tyrimų skyriaus vadovė Modesta Gusarovienė pastebėjo, kad nuo 2010 m. liepos 15 d. įsigaliojus naujajai įlipimo į viešąjį transportą tik per priekines duris tvarkai, ženkliai sumažėjo keleivių be bilieto skaičius, išaugo mėnesinių bei vienkartinių bilietų pardavimai.
Anot pašnekovės, palyginus pirmąjį ir antrąjį 2010 m. pusmetį, keleivių be bilieto skaičius sumažėjo vidutiniškai 20 proc.
Vis dėlto M. Gusarovienė pripažįsta, kad sistema veikia ne be priekaištų, o pažeidimų pasitaiko.
Teigia nedrausmingiems vairuotojams nubraukiantys po 100 Lt Bendrovės „Vilniaus autobusai“ eksploatacijos direktorius R. Markauskas pripažino, jog dėl prastų orų autobusai vėlavo, tad vairuotojai, kad būtų greičiau, ne visada laikėsi nustatytos tvarkos, tačiau tai buvo laikina.
„Piko metu, kada ypač daug keleivių autobusuose ir stotelėse, mes jiems nedraudžiame to daryti. Jeigu keleivių autobusų stotelėse nėra daug, autobusas nėra pilnas, važiuojama pagal tvarkaraštį, bet atidaromos visos durys – mes įspėjome vairuotojus, kad už tai bausime. O bausti galime todėl, kad yra mokama priemoka, kuri gali būti mažinama už nurodymų nevykdymą. Aišku, priemoka jam mažinama ne 100 proc., bet kokiais 25 proc., tai reiškia, kad vairuotojas netenka apie 100 Lt“, – pasakojo R. Markauskas.
Anot pašnekovo, už tvarkos nesilaikymą paminėtais atvejais jau nubausta 10 bendrovės „Vilniaus autobusai“ vairuotojų.
Vairuotojai: priklausančių pinigų negauname, tai protestuojame
„Vilniaus autobusų“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininko Jono Dekaminavičiaus teigimu, buvo sutarta, kad kol vairuotojai negaus priemokų už papildomą darbą, jie nebus baudžiami už keleivių įleidimą pro visas duris.
„Mes kolektyvinėje sutartyje palikome terpę derėtis dėl užmokesčio už papildomą darbą, už tai kad vairuotoją priverčia kontroliuoti keleivį. Dabar vairuotojas atlieka keturių specialistų vaidmenis – vairuotojo, konduktoriaus, kontrolieriaus ir dar apsaugos darbuotojo. Mes miesto merui pasakėme, kad jeigu jis neras sprendimo, mes atidarysime visas duris ir dirbsime taip, kaip anksčiau dirbome. Kol kas šitas reikalas dar derybų stadijoje.Profsąjungos ir darbdavio susitarimas buvo toks, kad kol nepadarys priemokų už papildomą darbą, tol mūsų nebaus. Mums pridėjo didžiulę atsakomybę, papildomą darbą. Mes sutarėme, kad nustatytą tvarką vykdysime, kol susitarsime, o jeigu už papildomą darbą nemokės, tai atidarysime visas duris ir baigsis šitas eksperimentas. Šiandien mes gauname atlyginimą, bet negauname priemokų už papildomą darbą“, – kalbėjo J. Dekaminavičius.
Pašnekovas spėjo, kad kai kuriems vairuotojams turbūt trūko kantrybė besiklausant nevykdomų pažadų, todėl ir grįžo prie senosios keleivių įleidimo pro visas duris tvarkos.
„Taip, mes vis dar dirbame pagal nustatytą naująją tvarką, įleidžiame žmones pro priekines duris, bet žmonės jau nebetiki pažadais. Vairuotojai pradeda nebesilaikyti nustatytos tvarkos, nes nėra vykdomi valdžios įsipareigojimai.
Suprantate, tai buvo žodinis susitarimas, bet jūs suprantate, kas yra žodinis susitarimas... Mes vis dar laukiame ir merą perspėjau, kad kyla įtampa, bet jis sakė: „Ką jūs padarysite“. Taip ir yra, nieko negalime padaryti“, – pasakojo pašnekovas.
Absoliuta Andželika Lukaitė