„Klaipėdos nafta“, vienintelė SGD terminalo projekto įgyvendintoja, konkursą laivui įsigyti paskelbė 2011 metų rugsėjį. 2012-ųjų sausio 21 dieną, konkurencingo dialogo būdu, buvo paskelbtas nugalėtojas – norvegų bendrovė „Hoegh LNG Ltd“.
„Independence“ (liet. – „Nepriklausomybė“) – taip buvo pavadintas Lietuvai skirtas laivas, kurį pakrikštijo pati Dalia Grybauskaitė. Tačiau ne viskas šioje istorijoje nepriklausoma ir skaidru. Faktai rodo, kad norvegai projektui ruošėsi dar prieš „Klaipėdos naftai“ viešai paskelbiant konkursą.
Sandorio suma – 1,8 mlrd. litų: kasdien nuo šių metų gruodžio 3 dienos, kai laivas turi pasiekti Klaipėdos jūrų uostą, po 483 tūkst. litų. Ir taip dešimt metų. Tai beveik šeštadalis 2012 metais valstybės institucijų sudarytų visų paslaugų pirkimo sutarčių sumos. Ir tai – dar ne viskas.
Daugiau keistų sutapimų ir niuansų sužinosite naujausiame „Balsas.lt savaitė“ numeryje pasirodžiusiame Valdo Kvedaro straipsnyje „Aukso „batas“.