Per ateinančius trejus metus socialinės žiniasklaidos svarba įmonėms bendraujant su klientais turėtų ženkliai išaugti, prognozuoja Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA). Daugiausiai dėmesio turėtų susilaukti socialinis tinklas „Facebook“, mažiausiai – mikrotinklaraštis „Twitter“.
Pasak KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, socialinės žiniasklaidos svarbą rodo augančios jai skiriamos išlaidos.
„Per ateinančius trejus metus net 60 proc. komunikacijos agentūrų vadovų komunikacijos socialinėje žiniasklaidoje biudžetą ketina didinti 10-30 proc. Tuo metu daugiau negu 13 proc. apklaustųjų pateikia dar optimistiškesnes prognozes – jų manymu, reklamos socialinėje reklamoje biudžetas gali išaugti net iki 30-50 proc.“, - teigė G. Šeputis.
KOMAA narių apklausos rezultatai atskleidė, kad įmonės vis daugiau dėmesio skiria interaktyviam bendravimui su savo klientais. Per ateinančius trejus metus pagrindinėmis rinkodaros socialinėje žiniasklaidoje priemonėmis taps aplikacijų, valdiklių („widget“) kūrimas socialiniuose tinkluose (taip mano 67 proc. apklaustųjų) ir įmonės ar prekės ženklų puslapių socialiniuose tinkluose kūrimas bei veiksmai juose (60 proc. apklaustųjų).
Populiarumu žada nenusileisti ir įmonių ar prekės ženklų virtualios bendruomenės. Net 60 proc. reklamos agentūrų tokių bendruomenių kūrimą ir aktyvių veiksmų jose įgyvendinimą laiko perspektyvia rinkodaros priemone.
Reklamos specialistai taip pat pastebi augantį nepriklausomų tinklaraštininkų populiarumą. 47 proc. apklaustųjų mano, kad komunikacijai ir bendradarbiavimui su tinklaraštininkais artimiausiu metu bus skiriama dar daugiau dėmesio. Reklama socialinėje žiniasklaidoje (reklamjuostėmis, angl. „banner“) ir naujų tinklaraščių įmonėms ar prekės ženklams kūrimu tiki 27 proc. reklamos agentūrų vadovų.
Šiuo metu pasaulyje tarp įmonių dominuoja mikrotinklaraštis „Twitter“. Juo komunikacijai su klientais naudojasi 87 proc. pasaulio įmonių, tačiau Lietuvoje net 93 proc. apklaustųjų linkę abejoti jo kaip perspektyvios rinkodaros priemonės ateitimi. „Lietuvoje „Twitter“ taip ir neįgavo didelio populiarumo tarp vartotojų, todėl atitinkamai ir įmonės į šį kanalą žiūri atsargiau“, - pasakojo G. Šeputis.