Kaip pasakoja banko „Citadele“ banko Mokėjimo kortelių departamento direktorė Gintarė Sakalauskaitė – Radionovienė, yra tam tikros verslo sritys, kaip viešbučiai, transporto priemonių nuoma, restoranai, kurios be atsiskaitymų kortelėmis išsiversti negalėtų. Vis dėlto smulkusis verslas vis dažniau atsiskaitymo terminalą diegia pačioje veiklos pradžioje.
Pradedančiojo verslininko sprendimas iškart įsidiegti atsiskaitymo kortelėmis sprendimą priklauso nuo verslo pobūdžio, bet pastebima tendencija, kad naujos įmonės, ypatingai verslą pradedančios prekybos centruose, miestų senamiesčiuose ir kitose judriose vietose, sprendimą priima nuo pat verslo pradžios. Taip pat pastebime, kad vis dažniau mokėjimo kortelių atsiskaitymai diegiami ir mažesniuose miesteliuose, kas anksčiau vyko vangiai“, - pastebi ekspertė.
Anot jos, absoliuti dauguma dirbančiųjų atlyginimus gauna į banko sąskaitą ir savo lėšomis disponuoja naudodamiesi kortele, todėl galimybė atsiskaityti kortele tampa savaime suprantama.
Patogiau tiek klientui, tiek pardavėjui
Kaip teigia G. Radionovienė, atsiskaitydami mokėjimo kortelėmis klientai gauna ir papildomų naudų: nuolaidų, priklausomai nuo banko susitarimo su prekybininku, lojalumo taškų ar prizų už atsiskaitymų kortele sumą. Taip pat, priklausomai nuo turimos kortelės tipo ir sąlygų, gali būti taikomas ir pirkinio draudimas.
„Kredito kortelės teikiamas kredito limitas klientui suteikia didesnio pirkinių krepšelio galimybę, lyginant su atsiskaitymu grynaisiais. Visi šie privalumai, įskaitant faktą, kad ne kasdien piniginėje būna reikiama grynųjų pinigų suma, prekių ir paslaugų pirkėjus skatina atsiskaityti patogesniu būdu – kortele“ - apie privalumus kalba ji.
Kalbant apie elektroninius atsiskaitymus, dažnai minimas saugumas, mat prekybininkams nereikia veikti su didelėmis grynųjų sumomis. Taip pat G. Radionovienė pabrėžia, kad taip išvengiama klaidų skaičiuojant.
„Atsiskaitymai kortelėmis įmonei naudingi dar ir tuo, kad nereikia laikyti didelių grynųjų pinigų sumų įmonės kasoje. Tai mažina tyčinių ar netyčinių klaidų, sukčiavimų riziką, dirbant su grynaisiais pinigais“, - pastebi eskpertė.
Mažina barjerus
„Verslo Everesto“ rubrikoje jau rašėme apie tai, kuo patrauklios elektroninės prekybos platformos smulkiajam verslui. G. Radionovienė pritaria, kad šiai verslo sričiai atsiskaitymas banko kortelėmis yra neišvengiamas.
„Atsiskaitymai kortelėmis yra ypač naudingi ir sparčiai populiarėjančiame elektroninės komercijos versle. Elektroninė parduotuvė yra labai patrauklus sprendimas pradedančiam ar smulkiam verslui, nes reikalauja mažesnių išlaidų nei fizinės prekybos vietos įrengimas, o atsiskaitymai kortelėmis išplečia prekybos internetu verslo teritoriją per visą Lietuvą ir už jos ribų“, - teigia ji.
Pasak ekspertės, įdiegę daugiakanalį atsiskaitymo už prekes sprendimą prekybininkai turi visas galimybes konkuruoti su prekybininkais kitose rinkose bei pritraukti pirkėjų iš užsienio. Tiesa, labai dažnai užsienyje pirkėjais tampa patys lietuviai, todėl jie renkasi elektronines parduotuves pirkdami dovanas artimiesiems.
„Mūsų vietiniai prekybos internetu atstovai teigia, kad įsidiegę atsiskaitymų kortelėmis sprendimą savo elektroninėse parduotuvėse, atrado naują nišą – emigravusių Lietuvos gyventojų auditoriją, kurie, atsiskaitydami kortelėmis, internetu perka prekes ar dovanas savo artimiesiems, gyvenantiems Lietuvoje. Prekybininkai taip pat pastebi, kad pirkimų kortele vidutinė krepšelio vertė yra didesnė, lyginant su kitais atsiskaitymo būdais“, - pasakoja I. Radionovienė.