VVTAT ekspertai pateikia kelis paprastus patarimus, kaip elgtis, jeigu keliaujant jūsų bagažas vėluoja, dingo arba buvo sugadintas.
Visų pirma, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir pasilikite sau kopiją. Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes ir paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete.
Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus bei galiausiai – pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz., bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.
Atsiimdami registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite, ir jeigu jis apgadintas, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo bei pasilikite sau kopiją. Taip pat išsaugokite įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes. Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz., padarykite sugadinto bagažo nuotraukas, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite apytikslę bagažo taisymo kainą ir pan. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi. Pateikite rašytinę pretenziją su turimais įrodymais aviakompanijai dėl kompensacijos.
Nepavykus išspręsti nesklandumų, VVTAT nurodo kreiptis į Lietuvoje veikiantį Europos vartotojų centrą, kuris padeda vartotojams, kurie nukentėjo kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje, taip pat ten asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.
Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.