Štai statybinių, apdailos, šildymo, sodo daržo prekių, namų apyvokos gaminių prekybos tinklo „Moki-Veži“ marketingo vadovė Eglė Berteškaitė Gružauskienė teigia, kad praėjusį savaitgalį parduotuvės pirkėjų sulaukė tikrai nemažai.
„Atsidarius parduotuvėms pirkėjų apgultį tikrai pajutome, tačiau ji buvo, nes ribojome pirkėjų kiekį parduotuvėse. Iš karto visų norinčių pirkėjų į parduotuvę neįleidome“, – tvirtino prekybos tinklo atstovė.
Paklausta ką žmonės pirko, ko parduotuvėse ieškojo, E. Berteškaitė Gružauskienė tikino, kad populiariausios buvo remonto ir sodo daržo prekės.
„Pastebėjome, kad karantino metu gyventojai laisvą laiką skiria statybos ir remonto darbams tiek butuose, tiek nuosavuose namuose.
Taip pat žmonės pradeda ruoštis sodo darbams. Tad perka sodinukus, žemių mišinius, substratus ir kitus reikalingus daržo reikmenis“, – pastebėjo E. Berteškaitė Gružauskienė.
Kalbėdama apie šią savaitę prekybos tinklo atstovė teigė, kad pirkėjų tikimasi sulaukti dar daugiau negu buvo savaitgalį.
„Tikrai yra žmonių, kurie savaitgalį pabūgo ilgų eilių. Taip pat tikrai dar ne visi drįso iš karto išeiti iš namų. Tada manome, kad pirkėjų netrūks ir šią savaitę.
Be to, artėja motinos diena, žmonės ruošiasi tvarkyti ir lankyti kapus. Tikėtina, kad šventinį savaitgalį per motinos dieną vėl bus ribojamas judėjimas tarp Lietuvos miestų. Todėl žmonės jau dabar ieško ir perka gėles, kurias sodina kapinėse“, – pirkėjų planus atskleidė E. Berteškaitė Gružauskienė.
Eilės susidaro dėl srautų reguliavimo
Prekybos tinklo „Ermitažas“ pardavimų ir rinkodaros skyriaus direktorė Rasa Medvedevė taip pat pastebėjo, kad savaitgalį populiariausios buvo statybų, remonto prekės ir sodo daržo prekės.
„Parduotuves praėjusios savaitės pabaigoje atidarėme ne visas iš karto, bet palaipsniui. Visos parduotuvės pradėjo dirbti šeštadienį, balandžio 18 dieną.
Nors lauke esančios eilės sudaro įspūdį, kad klientų labai daug, tačiau reikia nepamiršti, kad eilės susidaro dėl klientų skaičiaus reguliavimo parduotuvėje. Tai svarbu tam kad tarp pirkėjų būtų išlaikomas saugus atstumas. Dėkojame klientams už kantrybę ir prašome nepamiršti visų atsargumo priemonių būtinų šiuo laikotarpiu. Bendras klientų skaičius nėra didesnis nei prieš karantiną“, – tikino prekybos tinklo atstovė.
Taip pat R. Medvedevė pastebėjo, kad pirkėjai perka daugiau, bet apgalvotai.
„Iš paaugusio krepšelio galime spręsti, kad prieš vykdami į parduotuvę, klientai apgalvoja, susiplanuoja pirkinius, įsivertina, ko dar gali prireikti artimiausiu metu, perka tikslingai“, – pasikeitusius pirkėjų įpročius komentavo prekybos tinklo atstovė.
Perka ir namų apyvokos daiktus, ir mėsos kukulius
Tačiau ne visi pirkėjai baldų ir namų apyvokos parduotuvėse savaitgalį ieškojo daiktų buičiai.
„Ikea“ parduotuvės vadovė Jolita Juodzevičienė pasakojo, kad populiariausios buvo namų ir biuro prekės, virtuvės reikmenys. Taip pat pirkėjai į krepšelius dėjosi švediškus maisto produktus, vieni populiariausių buvo šaldyti mėsos kukuliai.
Taip pat pasak parduotuvės vadovės pasikeitė žmonių apsipirkimo įpročiai.
„Pastebėjome, kad pirkėjai į parduotuvę atvyksta iš anksto apgalvotų pirkinių. Todėl laiko patalpose praleidžia mažiau negu įprastai – pasiima namams būtinas prekes ir išvyksta.
Didžiausias pirkėjų srautas buvo užfiksuotas šeštadienį apie vidurdienį, tačiau net ir tada jų buvo kelis kartus mažiau negu įprastais savaitgaliais. Laukiančių pirkėjų eilės buvo susidariusios tik prieš parduotuvės atidarymą, tačiau vos atvėrus duris laukti lankytojams nebereikėjo“, – teigė parduotuvės vadovė.
Taip pat pasak J. Juodzevičienės, nors parduotuvė jau veikia, tačiau siūlo dar ne visas paslaugas.
„Dalis lankytojų kreipėsi ir dėl virtuvės, spintų, kitų baldų sistemų planavimo paslaugų. Jų dėl karantino parduotuvėje teikti negalime, todėl siūlome nemokamas nuotolines planavimo paslaugas.
Baldų ieškantys pirkėjai kviečiami naudotis internetinėje svetainėje esančiomis skaitmeninio planavimo programos, kuriose jie gali virtualiai susikurti virtuvės ar spintų projektus.
Pirkėjui sukūrus projektą ar idėją, specialistas perims tolimesnius darbus: peržiūrės projektą, pabaigęs jį suderins su pirkėju, nuotoliniu būdu užsakys baldus ir pristatys prekes į namus.
Tokiu būdu tiesioginis kontaktas su žmonėmis bus sumažinamas iki minimumo, o pirkėjai gaus pagal savo individualius poreikius suplanuotus baldus“, – aiškino parduotuvės vadovė.