Tik prieš keturis mėnesius pristatęs naują nešiojamąjį kompiuterį su didelės skiriamosios gebos „retina“ ekranu, „Apple“ jo kainą sumažino 200 JAV dolerių, rašo "Business Insider".
13 colių „MacBook Pro“ kaina susitraukė nuo 1699 iki 1499 JAV dolerių. Atrodytų, kad šis žingsnis tėra menkniekis. Bendrovė pervertino savo produktą ir nepasiteisinus pardavimams buvo priversta padaryti tam tikrą nuolaidą. Vis dėlto pastarasis veiksmas žymi tam tikrą simptomą.
Pasirodžius naujienai pirkėjai nebesirikiuoja prie „Apple“ parduotuvių taip aktyviai kaip anksčiau. „Apple“ prekės ženklas praranda savo unikalumą. Konkurentai ėmė gaminti tokios pat kokybės produktus už panašią ar net mažesnę kainą ir „Apple“ tenka prisitaikyti prie rinkos pokyčių.
Anksčiau pats prekės ženklas leido „Apple“ taikyti savo produktams didžiulius antkainius, tačiau šie laikai baigiasi. Nebent, žinoma, „Apple“ ir vėl pasiūlytų pirkėjams tai ko neturi joks kitas gamintojas.
Tokia pat kainų krizė apėmė ne tik nešiojamų kompiuterių, bet ir išmaniųjų telefonų ir kitų „Apple“ produktų pardavimus. Spartus išmaniųjų telelefonų paradavimų augimas persikėlė į besivystančias ekonomikas, nes Vakarų vartotojai jau apsirūpino naujausiomis technologijomis ir nebespėja, o kai kurie ir nenori įsigyti kiekvieno modelio atnaujinimo.
Tuo tarpu kylančių rinkų vartotojai vis dar nėra pakankamai apsirūpinę išmaniosiomis technologijomis. Be to, šiuose kraštuose išmanusis telefonas yra kur kas svarbesnis statuso simbolis nei Vakaruose, kuriuose stiprėja antivartotojiškos nuotaikos nukreiptos prieš pernelyg stiprią aistrą prekių ženklų atžvilgiu. Visa bėda, kad kylančių rinkų pirkėjų perkamoji galia yra menkesnė nei vakariečių ir daugeliui jų „Apple“ įrenginiai tebėra neįperkama svajonė.
Savo ruožtu kiti gamintojai prisitaikė prie skurdesnių vartotojų ir laiku pasiūlė pigesnius išmaniuosius telefonus. „Apple“ pavėlavo į šį traukinį, nors jau anksčiau turėjo pasiūlyti ekonominės klasės telefoną, kurio kaina be sutarties su ryšio tiekėju siektų 100 ar 200 JAV dolerių.
„Apple“ tikėjosi dominuoti elitinių išmaniųjų telefonų rinkoje. Tačiau prabėgus keliems metams tapo aišku, kad kova dėl pasiturinčių pirkėjų šiame segmente tapo itin arši ir „Apple“ pozicijos nebėra tokios stiprios kaip anksčiau.
Daugelio vartotojų nuomone „iPhone 5“ nebėra geriausias produktas rinkoje. „Apple“ liko du keliai. Vienas jų - iš naujo sukurti tokį išmanųjį telefona, kuris vėl priblokštų pirkėjus. Deja, nepanašu, kad artimiausiu metu šis scenarijus galėtų įvykti. Arba pakoreguoti produktų kainas. Šiuo atveju nukentėtų „Apple“ pelno marža ir greičiausiai sumenktų šiuo metu itin dideli bendrovės pelno rodikliai.
Panaši padėtis susiklostė ir planšetinių kompiuterių rinkoje. Vos prieš keleta metų „Apple“ sugebėjo iš naujo atrasti šią technologiją ir sudominti pirkėjus, tačiau šiandien konkurentai siūlo analogiškus produktus patrauklesnėmis sąlygomis.
Vos prieš keletą metų „Apple“ produktai planšetinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų rinkoje neturėjo analogų, tačiau šiandien padėtis radikaliai keičiasi. Ar „Apple“ vėl taps eiline informacinių technologijų bendrove, parodys artimiausi keleri metai.