Šalies gyventojai nori aiškiai suprasti finansinių paslaugų ypatybes, o priimti galutinį sprendimą jie yra pasirengę tik gerai pasvėrę paslaugos privalumus bei trūkumus. Šiandien iš bankų žmonės labiausiai pageidauja aiškiai suprantamų finansinių paslaugų, nes tik ketvirtadalis jų sako esą pajėgūs savarankiškai įsigilinti į jų esmę ir priimti tinkamą sprendimą.
Tai rodo banko „DnB NORD“ užsakymu rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa.
Pasak banko prezidento ir valdybos pirmininko Werner Schilli, akivaizdu, kad dabar žmonėms ir verslui labiau nei kada nors anksčiau yra reikalingas jų finansinės situacijos supratimas ir atviras, profesionalus dialogas.
„Todėl mes imamės naujos strateginės iniciatyvos – tapti klientams finansų gidu. Tai reiškia, kad nuo šiol klientas, atėjęs į banką, pirmiausia bus įdėmiai išklausytas ir, atsižvelgiant į individualias finansines aplinkybes, jam bus pateikti keli sprendimų variantai. Tik aiškiai suprasdamas kiekvienos alternatyvos privalumus ir trūkumus, žmogus galės rinktis jam naudingiausią sprendimą“, – sakė W. Schilli.
Anot jo, banko akcininkai žvelgia į ilgalaikę perspektyvą, o tai leidžia planuoti investicijas į naujos pagrindinės banko IT sistemos diegimą ir viso verslo proceso tobulinimą. „Akcininkų palaikymas šiandien skatina mus imtis reikiamų verslo procesų optimizavimo darbų. O klientai aiškiai sako - mes pasirengę rinktis tą banką, kuris siūlo suprantamą alternatyvą už teisingą kainą,“ - sako W. Schilli.
Sausio pabaigoje „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos duomenys parodė, kad 24 proc. gyventojų geba savarankiškai įsigilinti į finansinių paslaugų ypatybes ir jiems patarimo finansiniais klausimais nereikia. Tuo tarpu didžioji dalis (70 proc.) apklaustųjų tvirtino, kad sprendimui priimti jiems reikalinga konsultacija, nes finansinių paslaugų ypatybes jie supranta tik iš dalies arba visai jų nesupranta.
Jų nuomone geriausiai klientų lūkesčius atitinkantis bankas turėtų ne tik įsiklausyti į kliento poreikius, bet ir siūlyti aiškiai suprantamas paslaugas, užtikrinti žemus paslaugų įkainius, teikti praktiškus sprendimus.
Apklausos rezultatai taip pat parodė, kad daugiausiai (38 proc.) finansinių patarimų pageidaujančių gyventojų nori visapusiškų finansinių rekomendacijų, 17 proc. teigė norintys daugiau patarimų apie taupymo ir investavimo galimybes, o 12 proc. – apie kasdieninius mokėjimus.
Dauguma apklausoje dalyvavusių asmenų dažniausiai naudojamą finansinę paslaugą nurodė sąskaitų apmokėjimą banke. Ja per paskutinius 12 mėn. naudojosi 60 proc. apklausos dalyvių. 29 proc. respondentų paminėjo elektroninę bankininkystę, 25 proc. – valiutos keitimą. Terminuotą indėlį per paskutinius 12 mėn. pripažino rinkęsi 21 proc. apklaustųjų, vartojamąja paskolą, lizingą – 19 proc. respondentų.