Užsienyje esame vertinami dėl gebėjimų atlikti techninius darbus. Jei dar išmoktume pristatyti, parduoti ir komunikuoti savo sukurtas idėjas, mums paklus ir visas pasaulis, mano „Verslo angelų fondas 1“ partneris Arvydas Strumskis.
„Litexpo“ parodų rūmuose vykstančioje konferencijoje „Versli Lietuva“ investuotojas skaitė pranešimą apie tai, kaip sėkmingos idėjos tampa verslu ir susirinkusius ragino nebijoti nusižengti verslo taisyklėms.
Į ankstyvos stadijos verslo įmones investuojančio fondo partneris pasakojo , kad mažosios įmonės yra ta vieta, kur gimsta daugiausiai pasaulio inovacijų. Taip yra todėl, kad mažoms bendrovėms netrukdo biurokratija, joms lengviau siekti užsibrėžtų tikslų.
„Kartais reikia tiesiog eiti, ignoruoti verslui įprastas taisykles, ir daryti, kaip tai darė „Nike“ – „Just do it“( „Nike“ šūkis – red. past.). Esu perskaitęs daug knygų ir visų jų autoriai buvo teisūs, bet kartais tiesiog reikia pamiršti įprastas verslui taisykles ir daryti“, – susirinkusiuosius ragino A. Strumskis.
Kalbėdamas apie priežastis, dėl kurių kartais jauniems verslininkams nepavyksta pritraukti investuotojų, „Verslo angelų fodno“ partneris pirmiausiai nurodė nesugebėjimą tesėti pažadus.
„Mes per metus peržiūrime kelis šimtus verslo planų. Dažnai nutinka taip, kad tu žiūri į verslininkų planus ir klausi, ar jie galės juos įgyvendinti. Ir dauguma jų užtikrintai atsakyti mums negali. Mano patarimas jiems – reikia daryti tokius planus, kuriuos galite realizuoti“, – kalbėjo A. Strumskis.
Ne ką mažiau svarbus ir verslininkų segebėjimas išeiti iš komforto zonos – esą jei prieš priimant sprendimą yra neramu, truputį baisu, tuomet sprendimą reikia priimti. Pasak „Verslo angelų fondo“ partnerio, versle ir kūryboje komforto zonos nėra – reikia būti pasiruošusiam nemaloniems dalykams – kartais gali tekti dirbti savaitgalį ar naktį nemiegoti – tačiau kartais to reikalauja verslas. „Geriausios idėjos atsiranda už komforto zonos“, – apibendrino A. Strumskis.
Investuotojas jauniems verslininkams palinkėjo nebijoti daryti klaidų, nes tik per jas versle galime išmokti daugelio dalykų ir kuo anksčiau pradėsime jas daryti, tuo mums bus geriau.
Prieš pabaigdamas pranešimą pranešėjas atkreipė dėmesį į, jo manymu, pačią svarbiausią verslininko savybę – sugebėjimą parduoti. „Per savo gyvenimą mačiau tiek daug gerų idėjų, tačiau jų niekas nepardavė, niekas nežinojo kaip jas parduoti, – kalbėjo A. Strumskis. – Lietuvoje mes turime gerus techninius sugebėjimus, tačiau dar turime išmokti ir parduoti. Jei tai išmoksime, visas pasaulis atsiguls mums po kojomis.“
Paulius GRINKEVIČIUS