Pokalbiai
Kalbėjimasis tarpusavyje yra viena primityviausių komunikacijos formų, tačiau jos nereikėtų nuvertinti. Draugiškas paskalbėjimas su darbuotojais kuria pasitikėjimą ir išryškina problemas, kol jos dar nėra rimtos. Tuo tarpu spontaniškas pokalbis su nepažįstamuoju gali virsti sėkmingu pardavimu. Kaip ten bebūtų, išmokite kalbėti pakankamai draugiškai ir tai pritaikyti įvairioms situacijoms.
Kūno kalba
Labai didelė dalis komunikacijos yra neverbalinė, taigi gera kūno kalba pristatant savo idėjas yra savaime suprantama. Nesvarbu kokia situacija – kūno padėtis yra labai svarbi. Sėdėkite arba stovėkite tiesiai, pečius atlošę atgal, o galvą iškėlę aukštai. Žiūrėkite žmonėms į akis, o rankų nelaikykite kišenėse. Tai yra pagrindai, tačiau, jeigu norite būti išskirtinis lyderis, teks pasimokyti daugiau.
Rašymas
Nereikia būti tobulu rašytoju, tačiau tekstuose reikia būti įtaigiu ir eiti prie esmės. Jūs bendrausite su žmonėmis įmonėje ir už jos ribų, todėl labai svarbu, kad laiškai ir žinutės būtų aiškūs. Tokiu atveju negresia galimybė, kad idėja bus interpretuota klaidingai.
Pristatymas
Verslininkai labai dažnai dalyvauja pristatymuose. Finansinių ataskaitų pristatymas įmonės vadovams ar investuotojams. Verslo paslaugų pristatymas potencialiam klientui. Netgi gali tekti pasakoti savo sėkmės istorijas verslo reginiuose. Kad ir kokia tai būtų proga, visais atvejais reikės nuoseklumo, aiškumo, pasitikėjimo ir stovėsenos, todėl mokykitės šių dalykų iš anksto.
Derybų menas
Versle beveik dėl visko reikia derėtis, taigi kuo geresnis derybininkas būsite, tuo sėkmingesnį verslą valdysite. Taip gausite geresnes nuomos sąlygas biurui, suteiksite motyvuojančius atlyginimus talentingiausiems darbuotojams, o klientams pateiksite viliojančius pasiūlymus. Efektyvus derėjimasis yra daugiau nei reikalingų žodžių naudojimas. Jo metu reikia reikia jausti situaciją, žinoti tinkamus faktus ir išlaikyti pasitikėjimą visų derybų metu.
Tarpininkavimas
Tarpininkauti nėra taip svarbu kaip bendrauti, tačiau bus atveju, kai reikės įsikišti į konfliktą ir jį išspręsti. Tai gali būti ginčas tarp darbuotojų dėl kiekvieno atsakomybės arba tarp dviejų konkuruojančių prekybinkų, kurie bus praleidę ką sakėte. Kad ir kaip bebūtų, teks pripažinti abi puses ir padėti jiems išspręsti savo problemas. Klausymas
Klausymas komunikacijoje yra bene svarbiausias elementas, mat taikomas labai įvairiose situacijose. Aktyvus klausymas gali padėti pokalbiuose, derybose, vadovavime ir tarpininkavime. Be to, geras klausytojas visada atrodo labiau mąstantis, užjaučiantis ir suprantantis aplinkinius.
Jei įvaldysite visus šiuos komunikacijos elementus, turėsite gerų šansų tapti verslininku. Kaip ir su kiekvienais gebėjimais, komunikacijos reikia išmokti praktikuojantis, todėl viskas ateis palaipsniui. Idealūs įgūdžiai neateis iškart, todėl stenkitės tai daryti tobulai ir stebėkite progresą, o visa kita ateis savaime.