Portalas businessinsider.com apklausė 6 verslininkus, kurie savo įmones įkūrė turėdami nuolatinį darbą. Šie pasidalijo savo sėkmės istorijomis.
Į kalendorių turi patekti tik svarbūs darbai
Dirbant 8 valandas per dieną, labai mažai laiko lieka verslo kūrimui. Tiesa, net ir labai tikint savo idėja ir sėkme dažnai susitelkiama į užduotis, kurios laukia tik tada, kai verslas pasieks pakankamą pagreitį ir užmirštami pačiai pradžiai svarbiausi darbai.
Viena iš kūdikių prekių apžvalgų platformos „weeSpring“ įkūrėjų ir vadovė Allyson Downey dirbo nevyriausybinėje organizacijoje, kuri mokė laiko planavimo ir prioritetų nustatymo. Dar prieš „weeSpring“ startą ji kliaudavosi lentele, kurią naudoja ir šiandien.
„Čia surašyti pagrindiniai tikslai. Lentelė yra padalinta į kelis skyrius: vartotojų augimas, pajamų augimas ir plėtra“, - pasakoja moteris. Plėtros skyrius yra mažiausias lentelėje, mat tai padeda neužstrigti ties mažais dalykais ar naujų funkcijų kūrimu. Tokių atveju mažiau svarbūs dalykai nukeliami ateičiai ir telkiamasi ties pajamų ir vartotojų srauto auginimu.
„Tokį sąrašą turėjau dvejus metus ir dar tiek pat jį naudosiu, nes reikia susitelkti ties užduotimis, kurios tikrai veda kompaniją į priekį“, - pabrėžia A. Downey.
Fiksuokite procesus
Prieš pradėdamas savo IT kompaniją „Baroan Technologies“, Guy'us Baroanas pilnu etatu dirbo uždarame atrakcionų parke. Čia kartu dirbo apie 80 paauglių ir per savaitę būdavo surengiamos 135 vaikų gimtadienių šventės.
„Reikėjo specialių metodų kaip rengti šventes. Darbuotojams reikėjo specialių procesų žemėlapių: nuo kuriuo metu turi būti įneštas tortas iki kuriuo metu reikėjo išdalinti žaidimų žetonus. Taip vakarėliai praeidavo sklandžiai ir nebūdavo netikėtumų“, - atskleidžia verslininkas.
Savo kompaniją 1997 metais jis įkūrė vienas. Norėdamas kuo greičiau nusimesti susidariusį krūvį, jis pasinaudojo atrakcionu parke kurtu planu ir jį pritaikė savo verslo praktikoms: nuo susitikimų planavimo iki skambučių klientams.
„Geriausias būdas deleguoti darbus – sukurti procesus ir sistemas. Tokiu atveju visos užduotis bus atliktos vienodai, nepaisant to, kas ir kada jas atlieka“, - pasakoja 18 žmonių komandai vadovaujantis G. Baroanas.
Problemas spręskite iš anksto
Iki 2012 metų, kol tapo savo verslo savininke, Katie Stack dešimtmetį dirbo kostiumu dizainere teatre. Net ir po daugybės matavimų kartais būdavo nuspręsta kostiumų spalvą ar pasiuvimą keisti prieš pat spektaklį.
„Staiga dėl viršvalandžių ir greito pristatymo kainų kostiumas pabrangdavo šešiskart“, - prisimena „Stitch & Rivet” dizaino studijos įkūrėja.
Prieš kurdama aksesuarus, ji visų pirma įsitikina, kad ją tenkins audinių kokybė. Tokiu atveju klientai neturi laukti, kol bus pagamintas kokybiškas produktas.
„Jei norite kažką keisti – darykite tai prototipo stadijoje, bet tikrai ne pačioje pabaigoje, kai esate pavargę ir neturite laiko“, - pataria ji.
Ruoškitės finansiniams sunkumams
Heidi Andermack yra gerai susipažinusi su finansiniais sunkumais, kuriuos patiria smulkusis verslas, mat septynerius metus ji valdė savo vyro kompanijos finansus. 2004 metais su drauge Amy Lynn įkūrė „Cowgirls Killer Catering“ kompaniją ir nustatė kelias tasykles: apriboti asmeninių finansų įnešimą, net kai kompanijai ne pats lengviausias laikotarpis, vengti pensijų fondo naudojimo ir prašyti banko paskolos, kai tik atitinka reikalavimus.
Savo verslo pakilimus vestuvių ir žiemos švenčių sezonais jos išnaudodavo išsilaikymui, kai trūkdavo užsakymų. „Labai svarbu suprasti savo verslo ciklus. Juk galima tikėtis sunkesnių dienų“, - pataria H. Andermack.
Investuokite į darbuotojus
Jos partnerė A. Lynn iki šio verslo devynerius metus dirbo tarptautinėje žiniasklaidos kompanijoje, todėl žino kaip reikia vertinti darbuotojus.
„Pagarba, kompensacijos ir dideli priedai mane išmokė kaip tai yra svarbu palaikant darbuotojų lojalumą“, - teigia verslininkė.
Šiuo metu kompanijos metinės pajamos siekia 2 mln. JAV dolerių, todėl savo darbuotojams verslininkės moka konkurencingas algas su 4 savaičių apmokamomis tėvų ir 3 savaičių atostogomis, suteikia nemokamus masažus ir nuolaidas prekėms. A. Lynn džiaugiasi, kad tik maža dalis darbuotojų nuolatos keičiasi.