2011 m. šalies gyventojai skolinosi drąsiau ir didesnes sumas, bendras vartojimo lizingo ir kredito portfelis, naujai suteiktų vartojimo kreditų ir lizingo paslaugų skaičius bei bendra jų suma augo, rodo metiniai Vartojimo lizingo ir kredito asociacijos (LVLKA) rezultatai.
LVLKA duomenimis, pernai asociacijos vienijamos bendrovės „Credit24“, „General Financing“ ir „Moment Credit“ suteikė beveik 251 tūkst. naujų vartojimo kreditų ir lizingo paslaugų t.y., 37 proc. daugiau nei 2010 m., kai jų skaičius siekė beveik 183 tūkst.
Tuo tarpu suteiktų naujų vartojimo paskolų bendra suma 2011 m. paaugo net 53 proc. iki šiek tiek daugiau nei 225 mln. litų, iš kurių 63,8 mln. sudarė vartojimo lizingas.
Palyginti su 2010 m., praėjusiais metais asociacijos (LVLKA) vienijamų bendrovių vartojimo kredito ir lizingo portfelis padidėjo beveik 19 proc. ir pasiekė 223,8 mln. litų. Iš jų 35,4 mln. litų sudarė vartojimo lizingas.
Pasak LVLKA direktoriaus Pranciškaus Gerulio, asociacijos narių veiklos apimčių augimui įtaką darė atsigaunantis vartojimas ir didėjantis šalies gyventojų pasitikėjimas ne bankinio sektoriaus finansų įstaigomis bei mažėjanti baimė skolintis, tiek aktyvi asociacijos narių veikla rinkoje. „Pavyzdžiui, vienos iš asociacijos narių – pardavimo išsimokėtinai ir vartojimo kreditų bendrovės „General Financing“ – intensyvi paslaugų spektro plėtra, aktyvus pardavimo skatinimas, rizikingų klientų mažinimo politika 2011 metais leido jai pritraukti daugiau klientų, beveik dvigubai padidinti pardavimų apimtis ir išlaikyti lyderiaujančias pozicijas rinkoje“, – teigia LVLKA direktorius Pranciškus Gerulis. – Vis stipriau rinkoje įsitvirtina ir mažų bei vidutinių sumų paskolų bendrovės „Moment Credit“ bei „Credit24“, kurių teikiamos paslaugos, prieš kelerius metus buvusios naujove rinkoje, per šiuos metu rado vietą tarp kitų kasdienių finansinių paslaugų.“
35 proc. pernai išaugo ir LVLKA vienijamų bendrovių klientų skaičius, jis padidėjo nuo 219 iki 295 tūkst.
„Stabiliai augantis LVLKA narių klientų skaičius rodo, kad šalies gyventojai vis labiau pasitiki asociacijai priklausančiomis vartojimo kreditų įmonėmis, jų teikiamomis paslaugomis, jų neatbaido asociacijos narių taikomos griežtintos vartojimo paskolų išdavimo sąlygos ir atsakingas klientų mokumo vertinimas“, – kalbėjo LVLKA vadovas.
Anot P.Gerulio, 2012 metais asociacija prognozuoja stabilų vartojimo kreditų rinkos augimą, asociacijos narės toliau investuos į esamų paslaugų tobulinimą, naujų paslaugų kūrimą ir teikimą, klientų pasitikėjimo kėlimą per atsakingai vykdomą vartojimo kreditų teikimo politiką.