• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reklama niekada negarsėjo kaip nuoširdus verslo įrankis. Tačiau kai kurios reklamos yra tokios akivaizdžiai melagingos, kad net neima juokas, rašo Bussinesinsider.com. „Atsikratykite 20-ies kilogramų be jokių dietų!“, „Mūsų greitas maistas jums primins močiutės virtuvę!“, „Pasitepkite kremu ir tapsite graži kaip Holivudo žvaigždė!“ – tai tik keletas dažnai reklamose skambančių frazių, kurios neatitinka realybės.

Reklama niekada negarsėjo kaip nuoširdus verslo įrankis. Tačiau kai kurios reklamos yra tokios akivaizdžiai melagingos, kad net neima juokas, rašo Bussinesinsider.com. „Atsikratykite 20-ies kilogramų be jokių dietų!“, „Mūsų greitas maistas jums primins močiutės virtuvę!“, „Pasitepkite kremu ir tapsite graži kaip Holivudo žvaigždė!“ – tai tik keletas dažnai reklamose skambančių frazių, kurios neatitinka realybės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reikia būti labai naiviu, kad visu tuo patikėtum 100 proc. Tačiau tikinčių yra, būtent todėl kai kurios fantastiniais šūkiais klientus viliojusios kompanijos savo žodžius turėjo įrodyti teisme. Pateikiame melagingiausių reklamų, neįrodžiusių savo tiesos, top 14. Tarp jų - „Nutella“, „L'Oreal“, „McDonald's“ ir daugelis kitų garsių kompanijų.

REKLAMA

1. Pirmasis „melagis“ – gydytojas Williamas Frederikas Koch, teigęs, kad išrado vaistą „nuo visų ligų“, taip pat ir tuberkuliozės ar vėžio. Po trisdešimties metų gydymo šiuo vaistu ir daugybės mirusių žmonių, buvo ištirta, kad minėtasis vaistas tebuvo distiliuotas vanduo. Deja, įrodymų pateikti gydytojui nepakako ir jis liko nenubaustas.

REKLAMA
REKLAMA

2. Facebook pirmtakas Classmate.com, kuris turėjo padėti susirasti seniai matytus mokyklos draugus, „prisižaidė“ už narystę paprašęs mokesčio. Puslapio nariai gaudavo žinutę nuo administratoriaus, neva jų ieško seniai matytas klasiokas, o norint gauti jo žinutę reikia tapti „Auksiniu“ nariu. Žinoma, už tam tikrą mokestį. Vėliau pasirodydavo, kad niekas nieko neieško. Vienas apgautas teisininkas padavė puslapio administratorius į teismą. Kompanija vartotojams turėjo sumokėti 9,5 mln. JAV dolerių kompensaciją – po 3 JAV dol. kiekvienam nariui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Tabletės „Extenze“ ir „Enzyte“, padidinančios vyrišką pasididžiavimą. Faktas – reklama buvo melaginga ir „vaistų“ kūrėjas Steve‘as Warshakas už žmonių mulkinimą ir išviliotus 6 mln. JAV dol. sėdo į kalėjimą 25-eriems metams.

REKLAMA

4. „L‘Oreal“ reklama, sakanti, kad pasitepusi kremu „Revitalift Repair 10“ atrodysite lyg programa „Photoshop“ apdorotose nuotraukose vartotojų teisių komisijos buvo pripažinta kaip „absoliučiai perdėta ir neatitinkančia realybės“. Tas pats nustatyta ir kompanijos „Lancome“ pudros „Teint Miracle“ bei „Twiggy“ kremo „Olay Definity“ reklaminėse kampanijose.

REKLAMA

5. Gydytojo (jei vis dar galima jį taip pavadinti) Clarko Zapperio pareiškimas, kad AIDS ir vėžį sukelia „parazitas“ ir tereikia specialaus „parazitų naikintuvo“ sukėlė pasipiktinimo audrą. Šveicarijos medikai įrodė, kad C. Zapperio išrastas elektroninis aparatas – bergždžias, o jo knyga kupina paistalų. Apgautiems JAV gyventojams buvo priteistos išmokos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

6. Degalinių tinklas „Amoco“ kelis milijonus dolerių kainavusioje reklaminėje kampanijoje skelbė, kad jų degalai „crystal clear“ yra kur kas geresni už įprastus. Tais metais buvo tikra „tyrų“ produktų manija – net „Pepsi“ pagamino „tyrą“ limonadą. Tačiau „kristalinių“ degalų pranašumai prieš įprastus nebuvo įrodyti ir klaidinanti kampanija buvo uždrausta.

REKLAMA

7. „Liekninantys“ sportiniai bateliai „Sketchers“ reklaminei kampanijai pasikvietė tokias apvalių formų garsenybes kaip Kim Kardashian, kad tik įtikintų vartotojus produkto efektyvumu. Kompanija baigė nesėkme – sumokėjo 40 mln. dol. baudą. Panašias pasakas sekusi „Reebok“ gavo 25 mln. dol. baudą.

REKLAMA

8. Nusipirkusiems dulkių siurblį už 1oo dol. ir daugiau, komapanija „Hoover“ žadėjo nemokamai nuskraidinti į Ameriką. Deja, pažado neišpildė ir už šią apgavystę sumokėjo 48 mln. dol.

 9. Viena tabletė „One A Day“ ir jūsų prostatos problemų kai nebūta – už tokį reklaminį šūkį farmacijos kompanija „Bayer“ sumokėjo per 3 mln. dol. kompensacijų JAV vartotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

10. Kukurūzų „Kellog‘s Rice Krispies“ reklamoje ir ant pakuotės buvo skelbiama, kad dribsniai sustiprins imunitetą ir apsaugos nuo peršalimo. Vartotojų teisė liepė tokius nepagrįstus tyrimais užrašus pašalinti. Po metų kompanija buvo nubausta už neįrodytus teiginius, kad jų mini-batonėliai 20 proc. padidino vaikų fizinį aktyvumą.

REKLAMA

 11. Kone pusė pasaulio neįsivaizduoja pusryčių be gruzdintos duonos ir „Nutella“ šokoladinio kremo. Kompanija skelbia, kad tai ne tik skanus, bet ir itin maistingas, sveikas maistas. Tačiau 4-erių metų mergaitės mama už tokią reklamą padavė „Nutella“ gamintojus į teismą ir jai buvo išmokėta ų metų mergaitės mama už tokią reklamą padavė „Nutella“ gamintojus į teismą ir kompanija buvo nubausta 3 mln. dol. bauda. Žmonės, pirkę „Nutella“ 2008-ais metais, sausio – vasario mėnesiais galėjo gauti 20 dol. kompensaciją už klaidinančią reklamą.

REKLAMA

 12. Greitas maistas atrodo taip, kaip paveikslėlyje, sako greito maisto restoranai savo reklamose. Deja, dažniausiai mėsainis restorane nė iš tolo nepanašus į tą išpampusį ryškiaspalvį, esantį reklaminiame plakate. Už tokią apgaulė nubaustas „Burger King“, „Taco Bell“ ir... „McDonald‘s“

REKLAMA
REKLAMA

 13. „Listerine“ dauguma žmonių žino kaip dantų skalavimo skystį. Tačiau kompanija persistengė ir reklamoje prieš 90 metų paskelbė, kad „Listerine“ „gydo viską“, net pleiskanas. Nubausta 10 mln. dol. bauda, naujoje reklamoje kompanija turėjo paskelbti tokio melo paneigimą. 2007-aisiais kompanija paskelbė, kad „Listerine“ galima gydyti net žaizdas, nes jis veikia antiseptiškai. Gamintojas „Pfizer“ buvo priverstas kuo skubiau pašalinti klaidinančią reklamą.

 14. Viena absurdiškiausių melagingų reklamų – gydančios cigaretės. Kampinijoje buvo skelbiama, kad šios cigaretės gydo astmą, kosulį, visas gerklės ligas, bronchitą ir panašiai. „Pall Mall“ reklamoje buvo vaizduojamas Kalėdų senelis, sakantis: „Dūmelis po dūmelio... tu visada judi pirmyn“...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų