Portalo tv3.lt skaitytoja Valentina pusiau rimtai, pusiau juokais pripažino, kad visai atsitiktinai sužinojo, kad paprasčiausios kruopos pastarosiomis dienomis tapo tikru deficitu:
„Vakar telefonu kalbėjausi su dukra. Ji pasakojo bendravusi su internetine parduotuve „Barbora“. Ir ji pati buvo nustebusi, kad pardavėjai nepriima užsakymų grikiams ir kitoms kruopoms, nes jų paprasčiausiai neliko.“
Iš tiesų, trečiadienio rytą patikrinus „Barboros“ asortimentą, į akis krenta daugelio kruopų trūkumas. Prekybininkai atsiprašo šiuo metu neturintys kai kurių rūšių grikių, perlinių, manų, avižinių kruopų.
„Barboros“ atstovai situaciją pakomentavo taip:
„Jaučiame nežymų kruopų paklausos padidėjimą. Bendrai prekyba vyksta įprastai, prekių paklausa yra natūraliai svyruojanti. Natūralu, kad dienos eigoje pritrūkstame kai kurių prekių. Tam įtakos šiomis dienomis galėjo turėti ir patrauklios nuolaidos. Pavyzdžiui, „Maximos“ tinkle buvo 30 proc. nuolaida kruopoms.
Prekių, kurių atsargų mes pritrūkstame, tam momentui klientai negali užsisakyti. Bet tai įprasta ir laikina. Prekių likučiai pildomi nuolat, kiekvieną dieną jas atveža įvairūs tiekėjai. Kadangi prekių tiekimo grafikai skiriasi, tam tikrų kategorijų prekių, jų pritrūkus, pasirodymo prekyboje tenka palaukti ilgiau.“
„Maxima“, iš kurios tinklo parduotuvių pristatomos internetu „Barboroje“ užsakytos prekės, pripažino susidurianti su kai kurių prekių trūkumu.
Tačiau anot „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorės Ernestos Dapkienės, tai nesusiję su žiniomis apie koronavirusą.
„Mūsų prekybos tinkle iki pirmadienio buvo taikoma 30 proc. nuolaida kruopoms. Akcijos metu pastebėjome didesnį savo klientų aktyvumą, todėl kelių prekių pozicijų kai kuriose parduotuvėse iš tiesų pritrūkome.
Aktyviai dirbame, kad jau netrukus kaip įprastai mūsų prekybos tinkle pirkėjai rastų jų poreikius atitinkantį asortimentą. Atskirų tendencijų, kad klientai pirktų daugiau negendančio maisto kol kas nepastebime“, – paaiškino direktorė.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė pripažino, kad jos atstovaujamame tinkle taip pat padidėjo prekyba kai kuriais produktais:
„Pastarosiomis dienomis ilgai negendančių produktų pardavimai šoktelėjo į viršų. Pirkėjai daugiau perka įvairių kruopų, miltų, makaronų, taip pat mėsos ir žuvies konservų, aliejaus, cukraus. Vis tik, šių prekių mūsų prekybos centruose šiuo metu yra pakankamai. Taip pat, dedame papildomas pastangas, kad jų nepritrūktume ir pirkėjai mūsų parduotuvėse galėtų rasti visų būtinų kasdienio vartojimo prekių.“
Tiesa, ne visi prekybininkai susiduria su prekių trūkumu.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigė, kad jos atstovaujama bendrovėje kol kas nefiksuojama padidėjusių tam tikrų produktų pirkimų.
„Nematome tuštėjančių lentynų – dar per anksti daryti išvadas. Kalbant apie bendras prevencines priemones, atidžiai stebime situaciją, bendraujame su valstybinėmis institucijomis, atsakingomis už visuomenės sveikatos priežiūrą. Kalbamės su jais, kokius veiksmus turėtume įgyvendinti mūsų parduotuvėse“, – informavo vadovė.
Jokių tiekimo sutrikimų nepatyrė „Norfa“. Jos atstovas spaudai Darius Ryliškis situaciją pakomentavo taip: „Jokių problemų su kruopomis nėra. Apskritai, jokių problemų dėl prekių kol kas neturime.“
„Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas Valdas Lopeta taip pat teigė, kad kol kas šiame tinkle nėra didesnių pokyčių: „Nesame pastebėję, kad ilgiau galiojančių produktų pardavimai būtų žymiai pakitę ar mūsų tinklo parduotuvėse būtų jaučiamas šių produktų trūkumas“.