Dingusio lėktuvo paieškas pratęsė jūrų tyrimų bendrovė „Ocean Infinity“, antradienį pranešė Malaizijos transporto ministras Anthony‘is Loke.
A. Loke žurnalistams sakė, kad galutinės Malaizijos ir bendrovės sutarties sąlygos vis dar derinamos, tačiau tuo pat metu pasveikino „bendrovės „Ocean Infinity“ iniciatyvumą, siekiant pasiųsti savo laivus“ pradėti 2014 m. kovą pradingusio lėktuvo paiešką.
A. Loke teigimu, dėl to, kiek truks šios paieškos, sutarties šalys dar nesusitarė.
Kada britų bendrovė vėl pratęsė paieškas, jis taip pat nepasakė.
Malaizijos vyriausybė gruodį pranešė sutikusi pradėti naujas reisu Nr. MH370 skridusio lėktuvo paieškas.
„Boeing 777“, kuriuo skrido 239 keleiviai, iš radarų ekranų pradingo 2014 m. kovo 8 d. pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
Du trečdaliai keleivių buvo kinai, kiti – Malaizijos, Indonezijos ir Australijos, taip pat Indijos, Amerikos, Nyderlandų ir Prancūzijos piliečiai.
Nepaisant didžiausios paieškos operacijos aviacijos istorijoje, lėktuvas taip ir nebuvo rastas.
Pirmesnė paieška
Gruodį A. Loke minėjo, kad naujoji paieška bus vykdoma pagal tą patį principą „nerasite – nemokėsime“. Tai reiškia, kad jei „Ocean Infinity“ lėktuvo neras, Malaizijos vyriausybė jai nieko nemokės.
Sutartis sudaryta pusantrų metų laikotarpiui, o radus lėktuvą Malaizija paieškų bendrovei sumokėtų 70 mln. JAV dolerių, sakė A. Loke.
Didžiojoje Britanijoje ir Jungtinėse Valstijose veikiančios bendrovės „Ocean Infinity“ 2018 m. vykdytos paieškos buvo bevaisės.
Pirmąją paiešką bendrovė pradėjo po to, kai 2017 m. baigėsi trejus metus trukusios plataus masto paieškos, kurioms vadovavo Australija.
Australijos vadovaujamos paieškos metu 120 000 kvadratinių kilometrų Indijos vandenyno plote be keleto nuolaužų nebuvo rasta praktiškai jokių lėktuvo pėdsakų.
A. Loke gruodį pasakojo, kad „Ocean Infinity“ paieškas vykdys dar nežvalgytame 15 000 kvadratinių kilometrų Indijos vandenyno plote.
„Jie surinko visus duomenis ir yra įsitikinę, kad ši paieškų zona yra labiau tikėtina“, – antradienį pasakė A. Loke.
„Jie mus įtikino, kad yra pasirengę.“
Apie lėktuvo dingimą yra prikurta aibė tiek įtikimų, tiek neįprastų teorijų. Pagal vieną iš jų, lėktuvą galimai tyčia pradangino pats ilgametis lakūnas Zaharie Ahmadas Shahas.
2018 m. pasirodžiusioje galutinėje tragedijos ataskaitoje minimi oro eismo kontrolierių darbo trūkumai bei nurodoma, kad lėktuvo kursas buvo pakeistas rankiniu būdu.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!