• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Užfiksuoti galimai iš dingusio Malaizijos orlaivio sklidę signalai?

Sustiprintos orlaivio paieškos (papildyta 17.15)

 

Papildyta 17.15. Kinijos patruliavimo laivas, dalyvaujantis dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lainerio paieškose, šeštadienį užfiksavo „pulsuojančius signalus“ Indijos vandenyno pietinėje dalyje, pranešė valstybinė žiniasklaida.

 

Tačiau kol kas nenustatyta, ar laivo „Haixun 01“ užfiksuotas signalas susijęs su dingusiu lėktuvu, nurodė Kinijos valstybinė naujienų agentūra „Xinhua“.

Signalo, kurį pagavo tame laive sumontuotas specialus jutiklis, dažnis – 37,5 kiloherco – atitinka akustinius signalus, kuriuos skleidžia lėktuvų juodosios dėžės.

Kinijos laivas tuos impulsus užfiksavo plaukiodamas regione, kurio koordinatės – apie 25 laipsniai pietų platumos ir 101 laipsnis rytų ilgumos, sakoma trumpame „Xinhua“ pranešime.

„Įtartinas impulsinis signalas, kurį priėmė „Haixun 01“, kol kas neatpažintas“, – sakoma Kinijos jūrų paieškų ir gelbėjimo centro pranešime, kuris buvo paskelbtas tos tarnybos oficialioje paskyroje viename socialiniame tinkle.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu Australijos gynybos ministras Davidas Johnstonas (Deividas Džonstonas) sakė negavęs jokio pranešimo apie tą signalą ir perspėjo, kad jo šaltinis gali būti ne sudužęs lėktuvas.

REKLAMA

„Šis kartas ne pirmas, kai kažkas randama, o vėliau smarkiai nusiviliama“, – jis sakė televizijai ABC.

„Tiesiog lauksiu, kada (paieškų misijos koordinatorius) Angusas (Houstonas, Angusas Hjustonas), jo komanda, taip pat ir mano komanda paskelbs kažką teigiama, nes ši užduotis labai, labai sunki“, – pridūrė J.Johnstonas.

 

Praėjus keturioms savaitėms po oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvo dingimo, paieškų vadovai šeštadienį pradėjo iki šiol intensyviausią operaciją Indijos vandenyno pietinėje dalyje, tikintis aptikti lainerio juodąsias dėžes, kol dar neišsikrovė jų akumuliatoriai.

REKLAMA
REKLAMA

Apie 10 karinių lėktuvų, trys civiliniai orlaiviai ir 11 laivų naršys atokų 217 tūkst. kvadratinių kilometrų plotą už maždaug 1 700 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto. Tyrėjų nuomone, 239 žmones skraidinęs Malaizijos laineris, dingęs kovo 8 dieną pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, nukrito į vandenyną kažkur toje zonoje.

„Jeigu nieko nerasime per šešias savaites, tęsime (paieškas), nes lėktuve buvo daug daiktų, kurie turėjo likti plūduriuoti“, – paieškų operaciją koordinuojančios Australijos tarnybos vadovas Angusas Houstonas (Angusas Hjustonas) sakė žurnalistams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Manau, kad galiausiai bus rasta kažkas, kas padės mums sumažinti paieškų plotą“, – pridūrė jis.

Pareigūnai neatmetė prielaidos, kad MH370 reiso lėktuvas galėjo nukrypti nuo kurso dėl mechaninių gedimų, tačiau pažymi, jog daugelis įrodymų, tokių kaip ryšio praradimas, rodo, jog tas laineris buvo tyčia nukreiptas ir nuskrido tūkstančius kilometrų nuo kelionės tikslo.

REKLAMA

Per daugelio šalių vykdomas paieškas žvalgyba iš lėktuvų iki šiol nepadėjo aptikti jokių dingusio lainerio pėdsakų; tyrėjai pripažino, kad ši užduotis tapo dar sunkesnė dėl duomenų stygiaus.

Laineris „Boeing 777“ buvo trumpą laiką fiksuojamas karinio radaro kitoje Malaizijos pusėje; tyrėjai, išanalizavę per vėlesnes valandas įvykusius lėktuvo elektroninių sistemų „pasisveikinimus“ su palydovais, padarė išvadą, kad jis sudužo toli nuo vakarinių Australijos krantų.

REKLAMA

AKUSTINIŲ SIGNALŲ PAIEŠKOS

Dviejuose paieškų laivuose įrengti sonarai gali padėti aptikti lėktuvo juodąsias dėžes, kuriose turėjo išlikti informacijos apie skrydžio parametrus ir pilotų kabinoje vykusių pokalbių įrašų, galinčių padėti išaiškinti lainerio dingimo mįslę. Skrydžio duomenų registratoriai po vandeniu siunčia akustinius signalus, tačiau jų akumuliatorių energijos tikriausiai pakaks tik 30 parų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Australijos pareigūnai nurodė naudosiantys specialų sonarą, kuris bus tempiamas karinių jūrų pajėgų laivo „Ocean Shield“, plauksiančio 240 kilometrų ilgio maršrutu. Juodųjų dėžių signalus taip pat mėgins aptikti Didžiosios Britanijos karinių jūrų pajėgų hidrografinių tyrimų laivas „Echo“.

Ekspertai perspėjo, kad tempiamas sonaras gali būti mažai naudingas, jeigu tyrėjai tiksliau nenustatys, kurioje vietoje galėjo nukristi lėktuvas. Ta sistema gali užfiksuoti akustinius signalus, tik būdama netoli jų šaltinio; be to, sonaras turi būti tempiamas lėtai, todėl nebus įmanoma ištirti didelės teritorijos per trumpą laiką.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų