Tikriausiai visi 189 keleiviai ir įgulos nariai žuvo pirmadienį sudužus Indonezijos oro bendrovės „Lion Air“ keleiviniam laineriui, pranešė šalies Paieškų ir gelbėjimo agentūra.
„Mano prognozė – kad niekas neliko gyvas, nes mūsų rastos aukos, jų kūnai, nebebuvo vientisi. Taigi, tikėtina, kad žuvo 189 žmonės“, – žurnalistams sakė agentūros operacijų direktorius Bambangas Suryo Aji (Pampangas Surjas Adžis).
Tačiau jis pridūrė, kad kol kas nenustatyta tiksli vieta, kur nugrimzdo į vakarus Javos salos nukritusio lainerio nuolaužų didžioji dalis.
Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinę į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų apie 6 val. 30 min. vietos (2 val. 30 min. Lietuvos) laiku, praėjus 13 minučių po pakilimo. Jis nukrito Javos jūroje, prie Javos salos vakarinių krantų.
Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas (NTSK) nurodė, kad orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat du pilotai ir šeši skrydžio palydovai. Anksčiau buvo skelbta, kad lėktuve buvo 188 žmonės.
„Prieš galutinai dingdamas iš radaro lėktuvas buvo paprašęs leisti grįžti į bazę“, – sakoma jo pranešime.
Paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Yusufas Latifas naujienų agentūrai AFP sakė: „Lėktuvas nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30–40 metrų.“
Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų.
Serpihan pesawat Lion Air JT 610 yang jatuh di perairan Karawang. Beberapa kapal tug boad membantu menangani evakuasi. Video diambil petugas tug boad yang ada di perairan Karawang. pic.twitter.com/4GhKcRYkpG
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) October 29, 2018
Indonezijos nelaimių padarinių valdymo agentūra paskelbė nuotraukų, kuriose matyti sutraiškytas mobilusis telefonas, knygų, krepšių ir orlaivio korpuso nuolaužų, surinktų gelbėjimo ir paieškų operacijoje dalyvaujančių laivų.
Indonezijos televizijos parodytame viename vaizdo įraše, veikiausiai nufilmuotame sudužimo vietoje, matyti vandens paviršiuje pasklidusi degalų dėmė.
Finansų ministerija paskelbė, kad lėktuvu skrido apie 20 jos darbuotojų.
Kol kas neaišku, ar laineryje buvo užsieniečių.
Oro bendrovės teigimu, pilotas ir antrasis pilotas turėjo didesnę kaip 11 tūkst. valandų skraidymo patirtį.
„Lion Air“ labai susirūpinusi dėl šio incidento ir dirbs su atitinkamomis agentūromis bei visomis šalimis“, – sakė bendrovės atstovas Danangas Mandala Prihantoro.
Skrydžių stebėjimo tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad sudužęs „Lion Air“ laineris buvo naujutėlaitis, naudotas tik porą mėnesių.
We're following reports that contact has been lost with Lion Air flight #JT610 shortly after takeoff from Jakarta. ADS-B data from the flight is available at https://t.co/zNM33cM0na pic.twitter.com/NIU7iuCcFu
REKLAMA— Flightradar24 (@flightradar24) October 29, 2018
Tinklalapis pažymėjo, kad „Max 8“ modifikacijos lėktuvą bendrovė gavo rugpjūtį.
Kaip nurodo BBC, „Lion Air“ yra didžiausia Indonezijos privati oro bendrovė, turinti daugiau kaip 100 lėktuvų, įskaitant įvairių modifikacijų „Boeing 737“ ir tris lainerius „Airbus A330-300“. Bendrovė aptarnauja daugiau kaip 120 maršrutų.
Prasta saugumo padėtis
Indonezija, turinti tūkstančius salų, yra labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko keletas žmonių gyvybių nusinešusių katastrofų.
Rugpjūtį vienam lengvajam lėktuvui sudužus kalnuotoje rytų Indonezijoje žuvo aštuoni žmonės ir liko gyvas tik vienas 12-metis.
2015 metų rugpjūtį vienam Indonezijos oro bendrovės „Trigana“ keleiviniam lėktuvui per audrą sudužus Papua žuvo visi 54 juo skridę žmonės.
2014 metais nukritus „AirAsia“ lėktuvui buvo prarastos 162 žmonių gyvybės.
Pastarąją avariją, ištikusią iš Surabajos į Singapūrą skridusį lainerį, tyrę Indonezijos aviacijos ekspertai savo galutinėje ataskaitoje rašė, kad pagrindinės katastrofos priežastys buvo vienas dažnai gendantis vairo valdymo komponentas, prasta orlaivio techninė priežiūra ir netinkama pilotų reakcija.
Pigių skrydžių bendrovę „Lion Air“ irgi yra susijusi su keletu incidentų.
Pernai vienas jos „Boeing“ susidūrė su bendrovės „Wings Air“ lėktuvu, nusileidęs Kualanamu oro uoste Sumatros saloje, bet žmonės per šį įvykį nenukentėjo.
2016-ųjų gegužę du „Lion Air“ lėktuvai susidūrė Džakartos Soekarno-Hattos oro uoste, o mėnesiu anksčiau vienas bendrovės „Batik Air“, priklausančios „Lion“ grupei, lėktuvas kliudė kompanijos „TransNusa“ lėktuvą.
2013 metais vienas „Lion Air“, valdomas nepatyrusio piloto, nulėkė nuo oro uosto Balyje tako, įkrito į jūrą ir perlūžo pusiau. Per šią avariją keli žmonės buvo sužeisti, bet niekas nežuvo.
Indonezijos oro susisiekimo sektorius klesti – per pastarąjį dešimtmetį vidaus reisų keleivių reikšmingai padaugėjo. Vis dėlto jis įgijo prastą reputaciją dėl prasto reguliavimo.
Praeitais metais Indonezijos oro eismo kontrolierių asociacija atskleidė, kad valstybinės oro navigacijos bendrovės „AirNav“ nustatytas leidžiamas pakilimų ir nusileidimų intensyvumas Džakartoje yra didesnis negu oro uosto pajėgumai, todėl nelaimingų atsitikimų grėsmė yra padidėjusi.
Šios šalies oro vežėjams dėl prastos saugumo padėties anksčiau daug metų nebūdavo leidžiama veikti Europos Sąjungos ir JAV oro erdvėje.