Ši sistema vadinama Automatine susidūrimo su žeme apsaugos sistema (Automatic Ground Collision Avoidance System, sutrumpintai Auto-GCAS). JAV karinės aviacijos inžinieriai su NASA ir Lockheed Martin specialistų pagalba šią sistemą kūrė beveik 30 metų. Sistema F-16 naikintuvuose pradėta diegti tik 2014-aisiais. Per tą laiką sistema išgelbėjo jau keturių pilotų gyvybes.
Viena iš šių gelbėjimo operacijų užfiksuota šiame unikaliame vaizdo siužete.
Praktikantas per mokomąjį skrydį su instruktoriumi skrido skirtingais lėktuvais. Atliekant vieną pavojingą manevrą, praktikantas patyrė 8,3 g perkrovą ir prarado sąmonę. Kad lengviau suprasti, ką reiškia 8g perkrova, peržiūrėkite šį įrašą Ką gali 8 g? Pažintinis skrydis mokomuoju naikintuvu.
Taip įvykus, naikintuvas ėmė smigti pirmagaliu žemyn iš 5 km aukščio.
Vos po 22 sekundžių, F-16 priekis žemyn smigo 50 laipsnių kampu. Naikintuvas švilpė viršgarsiniu greičiu. Šoko ištiktas instruktorius suriko "2 recover" (liet. – išlyginti), kai sąmonę praradę praktikantas kirto 3,7 km aukščio ribą, o greitis siekė 1 086 km/val. Dar po poros sekundžių smigimo kampas siekė jau 55 laipsnius, greitis – 1 134 km/val. Susijaudinęs instruktorius pakartojo komandą "2 recover".
Dar po akimirkos sekundžių instruktorius komandą pakartojo trečią kartą, ir Auto-GCAS sistema atliko manevrą, padėjusį išsisukti iš kritimo trajektorijos. Lemiamas manevras buvo atliktas 2,6 km aukštyje, lėktuvui skriejant 1 207 km/val. greičiu.
Kai praktikantas atgavo sąmonę ir truktelėjo vairalazdę savęs link, radaro aukštimatis rodė 882 metrų aukštį.