• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV Karinės oro pajėgos išslaptino vaizdo medžiagą, kurioje užfiksuota, kaip pilotavimo praktikantas pavojingo manevro metu prarado sąmonę. Laimė, jo pilotuotas reaktyvinis naikintuvas F-16, kuriame įrengtos susidūrimo su žeme saugančios sistemos, išgelbėjo praktikantą nuo garantuotos žūties.

3

JAV Karinės oro pajėgos išslaptino vaizdo medžiagą, kurioje užfiksuota, kaip pilotavimo praktikantas pavojingo manevro metu prarado sąmonę. Laimė, jo pilotuotas reaktyvinis naikintuvas F-16, kuriame įrengtos susidūrimo su žeme saugančios sistemos, išgelbėjo praktikantą nuo garantuotos žūties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ši sistema vadinama Automatine susidūrimo su žeme apsaugos sistema (Automatic Ground Collision Avoidance System, sutrumpintai Auto-GCAS). JAV karinės aviacijos inžinieriai su NASA ir Lockheed Martin specialistų pagalba šią sistemą kūrė beveik 30 metų. Sistema F-16 naikintuvuose pradėta diegti tik 2014-aisiais. Per tą laiką sistema išgelbėjo jau keturių pilotų gyvybes.

REKLAMA

Viena iš šių gelbėjimo operacijų užfiksuota šiame unikaliame vaizdo siužete.

Praktikantas per mokomąjį skrydį su instruktoriumi skrido skirtingais lėktuvais. Atliekant vieną pavojingą manevrą, praktikantas patyrė 8,3 g perkrovą ir prarado sąmonę. Kad lengviau suprasti, ką reiškia 8g perkrova, peržiūrėkite šį įrašą Ką gali 8 g? Pažintinis skrydis mokomuoju naikintuvu.

REKLAMA
REKLAMA

Taip įvykus, naikintuvas ėmė smigti pirmagaliu žemyn iš 5 km aukščio.

Vos po 22 sekundžių, F-16 priekis žemyn smigo 50 laipsnių kampu. Naikintuvas švilpė viršgarsiniu greičiu. Šoko ištiktas instruktorius suriko "2 recover" (liet. – išlyginti), kai sąmonę praradę praktikantas kirto 3,7 km aukščio ribą, o greitis siekė 1 086 km/val. Dar po poros sekundžių smigimo kampas siekė jau 55 laipsnius, greitis – 1 134 km/val. Susijaudinęs instruktorius pakartojo komandą "2 recover".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar po akimirkos sekundžių instruktorius komandą pakartojo trečią kartą, ir Auto-GCAS sistema atliko manevrą, padėjusį išsisukti iš kritimo trajektorijos. Lemiamas manevras buvo atliktas 2,6 km aukštyje, lėktuvui skriejant 1 207 km/val. greičiu.

Kai praktikantas atgavo sąmonę ir truktelėjo vairalazdę savęs link, radaro aukštimatis rodė 882 metrų aukštį.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų