• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos mašinų pramonė jau susidūrė su problemomis dėl sankcijų. Dabartiniai automobilių ir pramonės technikos mašinų modeliai yra komplektuojami kartu su Vakarų šalių detalėmis, o paskelbus sankcijas jų gauti tampa vis sudėtingiau. Ekspertai pažymi, kad Rusijos gamintojams gresia grįžimas į 1980-1990 m. gamybos liniją.

Rusijos mašinų pramonė jau susidūrė su problemomis dėl sankcijų. Dabartiniai automobilių ir pramonės technikos mašinų modeliai yra komplektuojami kartu su Vakarų šalių detalėmis, o paskelbus sankcijas jų gauti tampa vis sudėtingiau. Ekspertai pažymi, kad Rusijos gamintojams gresia grįžimas į 1980-1990 m. gamybos liniją.

REKLAMA

„AvtoVAZ“ išsiuntė savo darbuotojus priverstinių 20 dienų atostogų dėl krizės tiekimo grandinėje, kovo 16-ąją skelbiama rusų verslo naujienų portale RBC.

Bendrovės darbuotojai „korporacinių atostogų“ balandžio 4-24 dienomis išleidžiami dėl elektroninių komponentų trūkumo. Praėjusių metų vasarą gamyklos jau kelis kartus buvo sustabdžiusios gamybą dėl tos pačios priežasties, tačiau tuomet šalies valdžia vadino tai „ne kritine problema“. Kada tiksliai bus atnaujintas „AvtoVAZ“ gamyklų darbas, kol kas nėra aišku.

Atostogų nebus išleidžiami tik įmonės inžinierių, kurie šiuo metu kuria naujus projektus ir planuoja gamybą, gamyklų Iževske ir Toljatyje infrastruktūros priežiūros, tiekimo ir techninės priežiūros padaliniai.

REKLAMA
REKLAMA

RBC pažymima, kad „dalis Rusijos automobilių pramonės gamintojų jau paskelbė laikinai stabdantys savo veiklą šalyje“.

Anksčiau „AvtoVAZ“ skelbė, kad kovo 5, 9, 10 ir 11 dienomis bus stabdomos gamybos linijos Iževsko ir Toljačio gamyklose. Priežastis ta pati – trūksta elektroninių dalių iš Vakarų. Tuomet bendrovė skelbė, kad mokės atlyginimus savo darbuotojams, tačiau tik kovo 5-ąją – visą atlygį, o kitomis dienomis – du trečdalius.

REKLAMA

„KAMAZ“ irgi sustojo – žada susitvarkyti, bet ekspertai abejoja

Kito žinomo Rusijos mašinų gamintojo „KAMAZ“ vadovybė šiuo metu taip pat sprendžia, iš kokių dalių surinkinėti sunkvežimius. Vakarų sankcijos be dalies detalių paliko gamyklą Naberežnyje Čelnuose – sustojo sunkvežimių serijos K5 gamyba. „Business Gazeta“ kalbinti ekspertai mano, kad užsienyje gaminamų detalių atsisakymas gerokai paveiks sunkvežimių kokybę, o bandymai įsivežti trūkstamas dalis iš Azijos gali nepasiteisinti, nes sankcijas įvedę Vakarai įdėmiai stebės gamyklos veiklą.

REKLAMA
REKLAMA

Šaltinių pačioje „KAMAZ“ gamykloje duomenimis, didžioji dalis sunkvežimių, ypač naujos kartos, yra komplektuojama su Vakarų gamintojų dalimis – amerikiečių varikliais „Cummins“, vokiškomis pavarų dėžėmis ZF, kuro įranga „Bosch“ ir kitomis.

Nepaisant „KAMAZ“ atstovų tikinimo, kad bus siekiama išlaikyti dabartinius gamybos pajėgumus, ar net juos padidinti, ekspertai neįžvelgia gerų perspektyvų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„KAMAZ negali pakeisti importinių komplektavimo dalių. Jie dabar neturi kaip grįžti atgal, nebent sugrįžti į 1980-uosius. O tam prireiktų atkurti senąją gamybą, tačiau ir tokiam scenarijui įgyvendinti prireiktų kokių 5 metų. Todėl jie ir toliau darys tai, ką ir anksčiau, tačiau prastesnės kokybės. Apie naujus modelius galima ilgam pamiršti, – televizijai „REN TV“ pasakojo automobilių pramonės ekspertas Viačeslavas Subotinas. – Importinės komplektavimo dalys jų sunkvežimiuose vis tiek bus. KAMAZ yra gerai integruotas į pasaulinę automobilių pramonę. Jie tęs komplektavimo dalių užpirkimus, tačiau antrarūšes ar trečiarūšes. Iš Kinijos, Turkijos, Indijos, Pakistano… Daugiausiai tikimasi iš Kinijos ir Turkijos, nes mes savo pačių gamybos tų detalių neturim. Pavyzdžiui, nėra gaminamos turbinos, kurių reikia KAMAZams. Na, nėra ir viskas! Tam, kad leistume importuojamas detales pas mus, reikės gamyklas statyti. Tam prireiks dar penkerių metų. Todėl visos tos kalbos apie pakaitalus importui – tai tik makaronai ant ausų. Gamyklos keis komplektavimo detales į neoriginalius žemos kokybės analogus. Maža to, ir kaina dėl to mažesne nepasidarys“.

REKLAMA

Ekspertas taip pat perspėjo savo šalies gamintojus nemiegoti ant laurų ir nesitikėti monopolio – netrukus į rinką ateis kinų gamintojai.

Panašios nuomonės laikosi ir kitas žinomas Rusijos automobilių pramonės ekspertas Sergejus Aslanianas. Jis yra įsitikinęs, kad visiškas užsienio komplektuojamų dalių atsisakymas reikštų „KAMAZ“ grįžimą prie 1976-ųjų modelių gamybos: „Vienintelis dalykas, ką dabar gali padaryti gamykla – palikti gražią kabiną ir įstatyti ten seną karbiuratorinį variklį iš „ZIL“, senus bėgius, tiltus“.

REKLAMA

Jo teigimu, dar neseniai Rusijos buvo svarstyta pradėti guolių gamybą, tačiau tuo kalbos ir baigėsi. „<...> Jūs statysite guolių gamyklą? Jūs to pasidaryti nemokate. Ir niekada nemokėjote. Mes gyvename iš importo“, – cituojamas S. Aslanianas.

Maža to, jo teigimu, net ir seniausiuose „KAMAZ“ modeliuose ne viskas buvo „rusiška“, todėl be importo pagaminti sunkvežimius nepavyks ir tuo atveju, jeigu bus pasirinkta „grįžti atgal laiku“. „Mes nebemokame gaminti tų senų blogų mašinų, mes galime gaminti naujas blogas. O naujoms blogoms dabar taikomas embargas. Reiškia, turime grįžti. Tik grįžti nebėra kur“, – paaiškino jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų