Transvisuotinė palaimingo skambinimo zombių bažnyčia per mažiau nei metus tapo penktąja pagal dydį šalies religija ir, anot šios bažnyčios įkūrėjo Roko Groso, jau vienija daugiau kaip 10 tūkst. sekėjų 2 mln. gyventojų turinčioje šalyje.
„Mes esame grupė intelektualų, kurie, užuot galvoję tik apie save, nusprendė rūpintis kitais“, – sakė pontifikė ir Liublianos universiteto anglų kalbos dėstytoja Mojca Belak (Moica Belak).
Slovėnijai, kuri kažkada buvo vadinama pavyzdine Europos Sąjungos (ES) ir euro zonos valstybe, smogė įspūdingi Katalikų bažnyčios ir valstybės korupcijos skandalai. Tačiau vienas nuteistas ekspremjeras neseniai per rinkimus sulaukė didelės paramos, o kiti aukšto rango pareigūnai liko postuose, nors buvo įtarimų prieš juos.
Popiežių Pranciškų taip pribloškė 800 mln. eurų Bažnyčios finansinis skandalas, kad jis atleido du pagrindinius šalies katalikų dvasininkus.
Tačiau vardą naujajai bažnyčiai suteikė ne kas kitas, o kalėti nuteistas ekspremjeras Janezas Janša. Zombiais jis pavadino tuos, kas reikalavo jo atsistatydinimo. Protestuotojai šį įžeidimą priėmė kaip komplimentą.
Dabar Zombių bažnyčia viliasi išgyvendinti kyšininkavimą karvių varpeliais, puodais ir keptuvėmis, kuriais sekėjai kiekvieną trečiadienį per zombių mišias skambina ir barškina priešais parlamentą – korupcijos šventovę.
„Mums vadovauja elitinių lunatikų šutvė Koruptlande... Turim skambinti savo varpeliais, kol jie bus išvaryti“, – sakoma zombių šventraštyje.
Šventoji pinjakolada
Ši bažnyčia buvo lyginama su kitomis religijų parodijomis, tokiomis kaip Skrajojančio Spagečių Monstro bažnyčia („Church of the Flying Spaghetti Monster“, FSM) ar Džedajų bažnyčia, o jos šventraštyje dėstomos mintys yra mažų mažiausiai keistos.
Be kitų dalykų, šventraštyje sakoma, kad bažnyčios zombiai kasdien prisikelia, kad šventi gėrimai yra alus ir pinjakolada ir kad nors bažnyčia garbina karves, ji rekomenduoja valgyti superkokybišką japonišką Kobės jautieną.
R. Grosas laikomas pontifiku, įkūrėju, Puodo ir Keptuvės sergėtoju. Savo pamokslus jis užbaigia „din don“ – katalikiško „amen“ atitikmeniu.
Tačiau Liublianos universiteto kultūros studijų profesoriui Alešui Črničiui ši bažnyčia reiškia daugiau nei vien juokingas idėjas.
„Tai modernios valstybės, kuri nevykdo savo socialinių įsipareigojimų, kritika“, – sakė jis.
R. Grosas, 37 metų verslininkas ir dviejų vaikų tėvas, sakė, kad šio naujo tikėjimo idėja jam gimė dalyvaujant masiniuose protestuose prieš korupciją 2012–2013 metais, kurie nulėmė buvusio premjero J. Janšos ir antrojo pagal dydį Slovėnijos Mariboro miesto mero atsistatydinimą.
„Visi tie, kas vadovavo šaliai pastaruosius 10 metų, negautų geresnio nei nepatenkinamas pažymio“, – sakė jis AFP ir teigė, kad jo religija nėra parodija.
Jis patvirtino, kad pavadinimas „zombiai“ atsirado dėl to žodžio, kuriuo J. Janša, nuteistas dvejus metus kalėti už korupciją, bet vėliau paleistas, iki bus išnagrinėta apeliacija, pavadino protestuotojus.
Veidrodis kitoms religijoms
Zombių bažnyčia buvo įkurta tokiu metu, kai nedarbas pasiekė rekordines aukštumas, o Slovėnija atrodė atsidūrusi prie ribos, už kurios bus būtina prašyti finansinės pagalbos. Net šalies Katalikų bažnyčia po savo didelio skandalo buvo prie bankroto slenksčio.
Daugeliui slovėnų naujoji religija tapo laukta alternatyva.
Be keistųjų nurodymų, Zombių bažnyčia pataria neimti paskolų, kurių negalima grąžinti, propaguoja nemokamą kontracepciją moterims ir renka maistą, drabužius bei pinigus skurstantiems.
„Ji sukuria veidrodį, kuris parodo (kitų) religijų absurdiškumą“, – sakė bažnyčios sekėjas Martinas Trampuzas.
Bojana Drpič iš Slovėnijos šiaurės rytų turi žemiškesnę priežastį priklausyti Zombių bažnyčiai.
„Šventieji Puodas ir Keptuvė kasdien padeda man paruošti savo kasdienį valgį“, – juokavo ji.
Zombių bažnyčia daugumą savo veiklos organizuoja per puslapį „Facebook“ ir neturi realios garbinimo vietos.
Tačiau Transvisuotinė palaimingo skambinimo zombių bažnyčia, kaip sako A. Črničius, galbūt gali turėti ateitį net už Slovėnijos ribų.
„Sunkiai galėtume įsivaizduoti, kad tokios religijos kada nors taptų pagrindine srove. (...) (Tačiau) įmanoma, kad ši bažnyčia išplis į kitas šalis, nes ji atkreipia dėmesį į universalias dilemas, su kuriomis susiduria Vakarų pasaulis“, – sakė jis.
R. Grosas reiškė panašų optimizmą: „Mes skleisime savo tikėjimą ir bažnyčią visame pasaulyje.“
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.