Tas nelaimingas „Boeing 767“ į Honkongą iš Maskvos atskrido 2015 metų spalio 26 dieną - diena po to, kai jo savininkas „Transaero“ neteko licencijos. „Transaero“ kadaise buvo didžiausios privačios Rusijos oro linijos. Bendrovės finansinė situacija tai pagerėdavo, tai pablogėdavo, tačiau 2015-ieji buvo lemtingi - „Transaero“ subyrėjo po skolų našta.
Bankroto procedūros nurodo, kaip parduodamas bendrovės turtas ir kaip atsiskaitoma su kreditoriais. „Transaero“ lėktuvai buvo parduodami - senesni iškeliavo į metalo laužą, o naujesni, tikriausiai, tebeskraido iki šiol kitų oro linijų sudėtyje. Tačiau tas vienas nelaimingas „Boeing 767“ buvo taip toli nuo namų, kad bankroto administratoriams neužkliuvo.
Keista tai, kad jis labai netrukdė ir Honkongo oro uostui. Pastatytas patvoryje šis lėktuvas sensta jau ketvirtus metus, tačiau dabar tam ateina galas. Oro uostas nusprendė jį parduoti už patrauklią 795 tūkstančių JAV dolerių sumą. Atrodo nedaug, tiesa?
Iš tiesų, ši kaina yra didesnė nei reali lėktuvo vertė. Jau vien tai, kad 27 metų orlaivis pastaruosius 4 metus stovėjo nejudinamas ir neprižiūrimas yra blogas ženklas. Honkongo oro uostas neslepia, kad lėktuvo būklė yra labai prasta. Tačiau pirkėjas turės lėktuvą išsivežti per tris mėnesius nuo sutarties pasirašymo.
Jei tik atsiras pirkėjas, lėktuvas iškeliaus dalimis. Problema tame, kad sugrąžinti jį iki skraidančio orlaivio būklės būtų labai brangu. Reikalus apsunkintų ir pats faktas, kad lėktuvas nebeturi dokumentų - jie liko su pranykusia „Transaero“ bendrove. Neliko jo priežiūros ir remonto istorijos, oficialios specifikacijos, nuosavybės dokumentų - iš esmės nieko.
Oro uostas tikisi, kad lėktuvą įsigys vietinės oro linijos, kurios, galbūt, suras tinkamų atsarginių detalių. Jei pirkėjas neatsiras, tuomet „Boeing 767“ kaina bus mažinama ir lėktuvas iškeliaus pas metalo laužo perdirbėjus.