• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepilnos minutės truko iki „Ryanair“ keleivinio lėktuvo katastrofos, kai virš Londono Stanstedo (Didžioji Britanija) oro uosto vos nesirėžė į sraigtasparnį. Pranešama, jog lėktuvui, kuriame buvo 178 žmonės, kilo grėsmė, kai antrasis pilotas pamiršo pasakyti kapitonui, kad išjungė autopilotą, rašoma „Daily Mail“.

Nepilnos minutės truko iki „Ryanair“ keleivinio lėktuvo katastrofos, kai virš Londono Stanstedo (Didžioji Britanija) oro uosto vos nesirėžė į sraigtasparnį. Pranešama, jog lėktuvui, kuriame buvo 178 žmonės, kilo grėsmė, kai antrasis pilotas pamiršo pasakyti kapitonui, kad išjungė autopilotą, rašoma „Daily Mail“.

REKLAMA

Lėktuvas artėjo prie Esekso oro uosto po dvi valandas trukusio skrydžio iš Ščecino Lenkijoje ir buvo apie 914 metrų aukštyje, kai pilotų kabinoje įvyko šis nesusipratimas.

Antrasis pilotas perdavė lėktuvo valdymą vadui, kad šis galėtų nustatyti orlaivio sistemą nusileidimui.

Tačiau 43-ejų metų kapitonas nežinojo, kad autopilotas jau buvo išjungtas.

Dėl prarastos kontrolės „Boeing 737“ nukrito apie 167 metrus, kol galiausiai buvo suprasta klaida.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu virš Stanstedo oro erdvėje maždaug 610 metrų aukštyje skrido sraigtasparnis. Skrydžių avarijų tyrėjai nustatė, kad lėktuvas buvo 90 metrų aukštyje virš sraigtasparnio ir 3,5 kilometro atstumu nuo jo.

REKLAMA

Kapitonui sugrąžinus orlaivio kontrolę, lėktuvas pakilo į 914 metrų aukštį ir užbaigė nusileidimą.

Manė, kad vadas suprato, jog lėktuvas valdomas rankiniu būdu

Incidentas turi šiurpą keliančių panašumų į sausio 29 d. virš Vašingtono įvykusią katastrofą, kai lėktuvas susidūrė su JAV kariuomenės sraigtasparniu ir žuvo 67 žmonės.

Šiuo metu yra paskelbta Skrydžių avarijų tyrimo skyriaus ataskaita dėl incidento, įvykusio virš Stanstedo oro uosto.

REKLAMA
REKLAMA

„Antrasis pilotas sakė, kad pirmą kartą perdavė skrydžio valdymą rankiniu būdu ir kad nežinojo tikslių komandų, numatytų Skrydžio įgulos veiksmų vadove (Flight Crew Operating Manual)“, – rašoma ataskaitoje.

„Nors jis nepabrėžė fakto, kad skrido rankiniu būdu, jis manė, kad vadas tai suprato.“

„Instrukcijoje nebuvo oficialaus atsakymo, kad pilotas stebi skrydį, tačiau visose aviacijos srityse yra įprasta atsakyti: „Aš kontroliuoju“, kai tik perimama kontrolė“, – pranešama ataskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Netrukus po to, kai orlaivis vis dar buvo kairiajame posūkyje, vadas pastebėjo, kad orlaivis leidžiasi. Jis nedelsdamas perėmė orlaivio valdymą ir pakėlė jį atgal į 914 metrų aukštį; iš viso orlaivis nusileido apie 182 metrus.“

Ataskaitoje priduriama: „Šiuo atveju nustatyti trumpo nuotolio susidūrimo pavojaus įspėjimo parametrai tarp atitinkamų orlaivių nebuvo pasiekti, todėl įspėjimas tarp [lėktuvo] ir sraigtasparnio neįsijungė.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų