„Reikia visas moteris apipjaustyti, kad ištvirkimo nebūtų Žemėje, kad seksualumo sumažėtų“, – pareiškė muftijus leidiniui „Interfaks“. Jis pažymėjo, kad kai kuriose Dagestano gyvenvietėse apipjaustymas yra praktikuojamas.
Tuo pat metu jis pasakojo, kad islamas neverčia apipjaustyti moteris.
„Tačiau būtina sumažinti moterų seksualumą. Jeigu tai būtų atliekama visoms moterims, tai būtų labai gerai. Aukščiausiasis sukūrė (moteris) tam, kad ji gimdytų vaikus ir juos auklėtų. O tai (apipjaustymas) niekaip tam netrukdo. Moterys nuo to nesiliaus gimdžiusios. O ištvirkimo būtų mažiau“, – įsitikinęs religinis veikėjas.
Išvakarėse Rusijos žmogaus teisių apsaugos fondas „Teisės iniciatyva“ paviešino ataskaitą apie moterų apipjaustymo tradicijas Dagestane, kurios iššaukė šios šalies internetinėje erdvėje aršias diskusijas. Šių „operacijų“ tikslas įvardijamas kaip „moters jautrumo ir seksualinio įsitraukimo sumažinimas“. Tai patvirtino ir ataskaitoje kalbintos moterys, kurios buvo atliktas apipjaustymas, ir „gydytojai-ekspertai“, teigiama ataskaitoje.
Fondo duomenimis, moterims apipjaustymas vykdomas kalnų aūluose Cumandinsko, Botlichsko, Cuntinsko, Bežtinsko rajonuose. Pažymima, kad „operacijos“ atliekamos mergaitėms iki trejų metų, retais atvejais – iki 12 metų.
Ataskaitoje pažymima, kad tokios „operacijos“ yra laikomos moterų ir mergaičių teisių pažeidimais tarptautiniu lygiu, nes demonstruoja kraštutinę diskriminacijos ir smurto formą. Moters apipjaustymas tik retais atvejais vykdomas ligoninėse, dažniausiai po buitinėmis sąlygomis atliekamų „operacijų“ joms iškyla uždegimo ir kraujavimo grėsmė.
Net nepaisant to, kad moterys, kurioms buvo daromas apipjaustymas, pačios dažnai pateisina tokią praktiką ir pasisako už jos išsaugojimą jaunosioms kartoms, pati operacijos procedūra palieka stiprų pėdsaką jų psichikoje. Moterys, kurioms yra atliekamas apipjaustymas, prisimena patirtą baimę ir stresą, daugelis dažnai net nesuvokia kokiu tikslu yra daroma „operacija“, teigiama ataskaitoje.