„Baza“ paviešintas anoniminis vieno bendrovės piloto pareiškimas, kuriame šis papasakojo apie patiriamas problemas su kuru. Jo teigimu, kad įmonė pasiektų gerų finansinių rodiklių ir išmokėtų kasmetines premijas, vadovybė verčia pilotus taupyti aukojant saugumą. Skrydžius apskaičiuoja pagal patį trumpiausią įmanomą maršrutą, tačiau juos skristi pavyksta toli gražu ne visada.
Vasarą skrydžių metu ypač aktualus audros debesų aplenkimas, o daugelis skrydžio vadų baiminasi prašyti daugiau kuro skrydžiui, nes už bet kokį pageidavimą „virš normos“ yra griežtai baudžiami.
Jeigu pilotai reikalauja papildomo kuro skrydžiui, tai iš jų reikalaujama pasiaiškinti, kviečia „atsiskaityti“ pas vadovybę ir netgi pradeda tikrinti, kaip šie moka mintinai vidaus darbo taisykles.
Pilotai nuolatinėje įtampoje, ar pavyks užbaigti skrydį
„Baza“ pažymima, kad problemas su kuro atsargomis lemia sankcijos ir vėjas. Dėl sankcijų rusai neturi galimybių naudotis realiu laiku vėjo prognozėmis numatytam maršrutui, o tai veikia kuro sąnaudas.
Teigiama, kad visi pilotai skraido nuolatinėje įtampoje dėl nežinomybės, ar pavyks užbaigti skrydį – užteks kuro šiandien ar ne. Bet koks Rusijos kariuomenės ir teisėsaugos sprendimas įvesti planą „kovior“, kuomet kyla Ukrainos dronų antskrydžio grėsmė ar kiti pavojai, verčia „Pobeda“ pilotus skelbti dispečeriams „MayDay Fuel“ situaciją, nes kuro skraidyti virš oro uostų ar skristi į kitą jie paprasčiausiai neturi. Degalų dažniausiai lieka 30 minučių skrydžio, kai jau pasiekiamas kelionės galutinis taškas.
2006-aisiais Rusijoje jau buvo panaši situacija, kuomet „Tu-154M“ lėktuvo pilotai pabandė aplenkti audros debesį per jo viršų, nes galimai norėjo sutaupyti degalų. Tais laikais pilotams už „taupymą“ irgi mokėjo premijas. Lėktuvas pateko į stiprios turbulencijos zoną ir sudužo. Žuvo 170 žmonių.