„Deja, niekas neišsigelbėjo“, - sakė F.Hollande'as apie AH5017 reisu skridusio lėktuvo katastrofą Malio šiaurėje.
Tarp 116-os lėktuvu skridusių žmonių buvo 51 Prancūzijos pilietis.
Kalbėdamas po skubiai sušaukto pasitarimo, F.Hollande'as taip pat pranešė, kad tarp orlaivio nuolaužų Gosio regione netoli sienos su Burkina Fasu buvo surasta viena iš dviejų jo juodųjų dėžių. Ji nugabenta į šiaurinį Malio miestą Gao.
Prancūzijos susisiekimo ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuviljė) radijui „France-Info“ penktadienį sakė, kad lėktuvo nuolaužas aptiko prancūzų bepilotis lėktuvas „Reaper“, atskridęs iš Nigerio.
„Manome, kad lėktuvas sudužo dėl priežasčių, susijusių su meteorologinėmis sąlygomis“, – penktadienį radijui RTL sakė vidaus reikalų ministras Bernard'as Cazeneuve'as (Bernaras Kazenevas) .
„Toje zonoje veikia teroristų grupės... Mes žinome, kad jos yra priešiškos Vakarams“, - pridūrė ministras.
Prancūzijos pajėgos 2013 metų sausį įsiveržė į Malio šiaurę, kad išvaduotų tą regioną nuo jį kontroliavusių islamo ekstremistų.
Anksčiau šį mėnesį netoli Goa miesto, kur tebėra dislokuoti Prancūzijos kariai, žuvo vienas prancūzų kariškis. Regione taip pat vyksta tuaregų separatistų tarpusavio susirėmimai.
Neramiame Malyje ketvirtadienį per liūtį su audra sudužo oro bendrovės „Air Algerie“ lėktuvas su 116 žmonių
Prancūzijos susisiekimo ministras penktadienį pareiškė, kad itin mažai tikėtina arba netgi „visiškai neįmanoma“, kad bent vienas iš 116 žmonių, skridusių oro bendrovės „Air Algerie“ lėktuvu, kuris sudužo Malyje, būtų galėjęs likti gyvas.
„Žinant lėktuvo (nuolaužų) būklę, labai mažai tikėtina, arba netgi visiškai neįmanoma, kad būtų likę gyvų žmonių“, – ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuviljė) sakė Prancūzijos televizijai.
Tai jau trečia didžiulio masto tarptautinė aviacijos katastrofa per savaitę.
Ispanijos bendrovei „Swiftair“ priklausantis lėktuvas, išnuomotas valstybinei oro bendrovei „Air Algerie“, iš radarų ekranų dingo praėjus mažiau nei valandai po pakilimo iš Burkina Faso sostinės Vagadugu skrydžiui į Alžyrą.
Prancūzų naikintuvai, Jungtinių Tautų taikdariai ir kitos pajėgos ieškojo „McDonnell Douglas MD-83“ nuolaužų nuošaliame regione, kurį krečia separatistinis smurtas, galintis labai apsunkinti pastangas išsiaiškinti, dėl ko įvyko katastrofa.
Sudužęs orlaivis buvo aptiktas Malyje, netoli Bulikesio kaimo, už maždaug 50 km nuo Burkina Faso sienos, nurodė Burkina Faso prezidento patarėjas.
„Gavę Malio vyriausybės sutikimą pasiuntėme į tą vietą vyrus, kurie, padedami vietos gyventojų, rado lėktuvo nuolaužas“, - sakė Burkina Faso prezidento Blaise'o Compaore (Blezo Kompaorės) patarėjas generolas Gilbert'as Diendere (Žilberas Djanderė), paskirtas vadovauti krizių komitetui, kuriam pavesta atlikti tyrimą.
„Jie aptiko smarkiai apdegusias ir išsibarsčiusias žmonių palaikų dalis ir lėktuvo nuolaužas“, - sakė jis.
Pasak G.Diendere, gelbėtojai nuvyko į tą rajoną, kai išgirdo iš vieno gyventojo, kad jis už 80 km į pietvakarius nuo Malio miesto Gosio matė krentantį lėktuvą.
Burkina Faso vyriausybės atstovas spaudai pranešė, kad šalyje dėl katastrofos bus paskelbtas dviejų dienų gedulas.
Malio valstybinė televizija pranešė, kad 5017-uoju reisu skridusio orlaivio nuolaužos šalia Bulikesio kaimo buvo pastebėtos iš sraigtasparnio, kuris atskrido iš Burkina Faso.
„Atsitiktinai radome lėktuvą“ netoli Bulikesio, sakė tuaregų separatistas Sidi Ould Brahimas (Sidi Uld Brahimas), atvykęs iš Malio į Burkina Fase veikiančią maliečių pabėgėlių stovyklą.
„Lėktuvas sudegė, ant jo matyti lietaus pėdsakai, aukų kūnai sudraskyti į gabalus“, - sakė jis AP.
Šeimos iš įvairių šalių, pradedant Prancūzija ir baigiant Kanada, neramiai lyg ant adatų laukė žinių apie lėktuvą, kuriuo skrido jų artimieji. Beveik pusė orlaivio keleivių buvo prancūzai, daugelis jų vyko namo iš Afrikos.
Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as (Fransua Holandas) po skubiai sušaukto pasitarimo Paryžiuje sakė, kad lėktuvo įgula pakeitė kursą „dėl itin sudėtingų oro sąlygų“.
Prancūzijos vidaus reikalų ministras savo ruožtu nurodė, jog „labiausiai tikėtina“ katastrofos priežastis yra nepalankūs orai.
„Manome, kad tas lėktuvas sudužo dėl priežasčių, susijusių su meteorologinėmis sąlygomis“, – ministras Bernard'as Cazeneuve'as (Bernaras Kazenevas) penktadienį sakė radijui RTL.
Paskutinėje pilotų žinutėje buvo prašymas Nigerio oro kontrolės centrui pakeisti skrydžio maršrutą dėl smarkios liūties, sakė Burkina Faso susisiekimo ministras Jeanas Bertinas Ouedraogo (Žanas Bertenas Vedraogas).
Alžyro susisiekimo ministras Omaras Ghoulas (Omaras Gulas), kurio šalies lėktuvai taip pat dalyvavo sudužusio orlaivio paieškose, pavadino tai „rimtu ir kebliu reikalu“.
Didžiulį Šiaurės Malio dykumų ir kalnų regioną kontroliavo tuaregų separatistai, o po 2012 metais įvykdyto perversmo čia įsitvirtino su „al Qaeda“ sieti islamo ekstremistai.
Per prancūzų vadovaujamą intervenciją ekstremistai buvo išsklaidyti, tačiau tuaregai atsisakė pripažinti Bamako vyriausybės valdžią.
Islamistų kovotojai vis dar kelią grėsmę, todėl Prancūzija, oficialiai užbaigusi savo karinį puolimą Malyje, dabar pradeda naują ir didesnio masto kovos su terorizmu misiją visame regione.
Prancūzijos vyriausybės aukšto rango pareigūnas sakė, jog mažai tikėtina, kad Malyje veikiantys kovotojai turi ginklų, kuriais būtų galima numušti lėktuvą tokiame aukštyje.
Nors Šiaurės Afrikoje veikiantis „al Qaeda“ sparnas, kaip manoma, turi nešiojamųjų zenitinių raketų kompleksų, apginkluotų „žemė–oras“ tipo raketomis SA-7, jos gali smogti taikiniams, skrendantiems 3,7 km - 4,6 km aukštyje, o orlaiviai paprastai skrenda gerokai didesniame aukštyje.
„Air Algerie“ lėktuvo avarija yra naujausias incidentas iš virtinės pastaruoju metu įvykusių aviacijos katastrofų.
Kovo 8 dieną mįslingai dingo reisu MH370 iš Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs lėktuvas su 239 žmonėmis. Orlaivis, kaip manoma, nukrito Indijos vandenyno pietuose, bet plataus masto paieška kol kas nedavė jokių rezultatų - nebuvo aptikta jokių jo pėdsakų.
Praėjusią savaitę neramumų krečiamuose Ukrainos rytuose sudužo „Malaysia Airlines“ lėktuvas su 298 keleiviais ir įgulos nariais. JAV kaltina prorusiškus separatistus numušus orlaivį raketa „žemė-oras“.
Šios savaitės pradžioje didžiosios pasaulio oro bendrovės nutraukė skrydžius į Tel Avivą, kai netoli šio aviacijos mazgo nukrito iš „Hamas“ kontroliuojamo Gazos Ruožo paleista raketa.
Galiausiai trečiadienį per audrą tūpdamas sudužo Taivano „TransAsia Airways“ lėktuvas. Ši katastrofa pareikalavo 48 žmonių gyvybių.
Vis dėlto tai nereiškia, jog oro transportas yra pavojingesnis už kitas susisiekimo priemones.
Pastarąjį dešimtmetį 100 tūkst. komercinių skrydžių keleivių teko dvi žūtys, neskaitant žmonių, žuvusių per teroristinius išpuolius.
Keliaujantiems yra didesnė tikimybė žūti už automobilio vairo pakeliui į oro uostą nei įlipus į lėktuvą. Kasmet JAV keliuose žūsta daugiau nei 30 tūkst. žmonių - aštuonis kartus daugiau nei skrendant lėktuvais.
Privati Ispanijos oro bendrovė „Swiftair“ nurodė, kad ketvirtadienį katastrofą patyrusiu lėktuvu skrido 110 keleivių ir šeši įgulos nariai.
Iš Burkina Faso skrydžiui į Alžyrą orlaivis pakilo ketvirtadienį 1 val. 17 min. Grinvičo (4 val. 17 min. Lietuvos) laiku ir turėjo nusileisti 5 val. 10 min. Grinvičo (8 val. 10 min. Lietuvos) laiku, tačiau nepasirodė.
Pasak „Swiftair“, lainerio įgulą sudarė du pilotai ir keturi skrydžio palydovai.
Tarp keleivių buvo 51 prancūzas, 27 Burkina Faso piliečiai, aštuoni libaniečiai, šeši alžyriečiai, penki kanadiečiai, keturi vokiečiai, du Liuksemburgo piliečiai, šveicaras, belgas, egiptietis, ukrainietis, Nigerijos pilietis, kamerūnietis ir vienas Malio pilietis, nurodė Burkina Faso susisiekimo ministras J.B.Ouedraogo.
Pasak Ispanijos pilotų profesinės sąjungos, visi šeši įgulos nariai buvo ispanai.
„Swiftair“ informavo, kad lėktuvas su dviem „Pratt & Whitney“ gamybos varikliais JT8D-219 PW buvo pagamintas 1996 metais.
„Swiftair“ 2012 metų spalio 24 dieną įsigijo šį orlaivį, kuris prieš tai beveik dešimt mėnesių stovėjo nenaudojamas angare.
Ore šis laineris buvo praleidęs daugiau nei 37 800 valandų ir atlikęs daugiau nei 32 100 pakilimų ir nutūpimų.
Nuo 1986 metų, kai buvo įkurta „Swiftair“, tai yra penktoji šios oro bendrovės lėktuvo katastrofa ir antroji, pareikalavusi aukų.
Prancūzai nurodė galimą lėktuvo katastrofos Malyje priežastį
Katastrofos, per kurią Alžyro oro bendrovės „Air Algerie“ lėktuvas sudužo skraidindamas 116 žmonių, labiausiai tikėtina priežastis buvo nepalankios orų sąlygos, penktadienį pranešė Prancūzijos vidaus reikalų ministras, praėjus kelioms valandoms po to, kai lainerio nuolaužos buvo rastos Malyje.
„Manome, kad tas lėktuvas sudužo dėl priežasčių, susijusių su meteorologinėmis sąlygomis“, – ministras Bernard'as Cazeneuve'as (Bernaras Kazenevas) sakė radijui RTL.
Jis pridūrė, kad ši prielaida yra „labiausiai tikėtina hipotezė“, nors pareigūnai neatmeta kitų potencialių priežasčių, dėl kurių galėjo sudužti lėktuvas, skraidinęs 51 Prancūzijos pilietį.
Per Alžyro lainerio katastrofą tikriausiai neliko gyvo nei vieno žmogaus, sako Prancūzija
Prancūzijos susisiekimo ministras penktadienį pareiškė, kad itin mažai tikėtina arba netgi „visiškai neįmanoma“, kad bent vienas iš 116 žmonių, skridusių oro bendrovės „Air Algerie“ lėktuvu, kuris sudužo Malyje, būtų galėjęs likti gyvas.
„Žinant lėktuvo (nuolaužų) būklę, labai mažai tikėtina, arba netgi visiškai neįmanoma, kad būtų likę gyvų žmonių“, – ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuviljė) sakė Prancūzijos televizijai.
Jis pridūrė, kad Prancūzijos karių dalinys vyksta į katastrofos vietą, kur sudužo lėktuvas, skraidinęs 51 Prancūzijos pilietį.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.