Europos Komisija pareiškė tirianti vadinamąjį „Jedi Blue“ susitarimą, siekdama išsiaiškinti, ar juo buvo pasinaudota siekiant „apriboti ir iškraipyti konkurenciją jau ir taip koncentruotoje reklamos technologijų rinkoje“.
Už konkurenciją atsakinga Komisijos narė Margrethe Vestager sakė, kad jeigu įtarimai pasitvirtins, šis susitarimas bus laikomas iškraipančiu konkurenciją bei kenkiančiu konkuruojančioms reklamos technologijų bendrovėms, leidėjams „ir galiausiai vartotojams“.
Jungtinės Karalystės konkurencijos rinkoje priežiūros tarnyba taip pat pradėjo savo atskirą tyrimą dėl šio susitarimo, o abi institucijos „glaudžiai bendradarbiaus“, nurodė ES.
Manoma, kad „Jedi Blue“ susitarimu siekiama riboti konkurenciją manipuliuojant skelbimų aukcionais – itin sudėtinga sistema, pagal kurią, remiantis anonimizuotomis interneto vartotojų paskyromis, nustatoma, kurie skelbimai rodomi interneto puslapiuose.
JAV teismui pateiktuose dokumentuose atskleidžiama, kad „Google“ ir „Facebook“ aukščiausio rango vadovai tiesiogiai dalyvavo tvirtinant tariamai neteisėtą 2018 metų susitarimą.