Celibatas "lieka privalomas" Romos katalikų kunigams, teigiama antradienį paskelbtame ilgai lauktame popiežiaus Benedikto XVI dokumente, kuriame katalikiškų pažiūrų įstatymų leidėjai raginami priešintis įstatymams, įteisinantiems skyrybas, abortus ir eutanaziją.
"Aš dar kartą patvirtinu, kad celibate kaip ženkle, išreiškiančiame visišką ir ypatingą atsidavimą Kristui, Bažnyčiai ir Viešpaties Kūrinijai, glūdi kunigiško gyvenimo grožis ir svarba", - rašoma pirmajame Benedikto XVI Posinodiniame ganytojiškajame paraginime, kuris svarbumu nusileidžia tik enciklikai.
"Todėl patvirtinu, kad lotyniškojoje tradicijoje jis lieka privalomas", - teigiama popiežiaus dokumente, apibendrinančiame 2005 metų spalį vykusio Vyskupų sinodo išvadas.
"Faktas, kad pats Kristus, amžinasis kunigas, net iki aukos ant Kryžiaus vykdė savo misiją skaistybėje, yra aiški atskaitos žymė, padedanti suprasti Lotynų Bažnyčios tradicijos prasmę", - rašo 2005 m. popiežiumi išrinktas Benediktas XVI.
Be to, popiežius kviečia "katalikų politikus ir įstatymų leidėjus <...> priimti ir remti įstatymus, įkvėptus prigimtinių žmogaus vertybių" bei ragina priešintis pasisakantiesiems už abortus, eutanaziją ar tos pačios lyties asmenų sąjungas.
"Šios vertybės yra nediskutuojamos", - teigia Benediktas XVI ir vardija "pagarbą žmogaus gyvybei, jos gynimui nuo pradėjimo iki natūralios mirties (ir) šeimai, pagrįstai vyro ir moters santuoka".
Paraginimas paskelbtas kaip tik tuo metu, kai Italijos parlamentui pateiktas svarstyti įstatymo projektas, siūlantis suteikti nesusituokusioms poroms, tarp jų ir gėjų, teisinį statusą. Katalikybę išpažįstančios šalies valdančiojoje centro kairės vyriausybėje šis klausimas kelia didelių nesutarimų.
Tiek Vatikanas, tiek pats popiežius neseniai pasisakė prieš šį įstatymo projektą, už ką Italijos kairiųjų buvo apkaltinti kišimusi į valstybės reikalus.
Kita vertus, ganytojiškasis paraginimas pasirodo visoje Europoje dažnėjant bandymams sulaužyti eutanazijos tabu.
Popiežius taip pat dar sykį patvirtina, kad išsiskyrusiems ir pakartotinai susituokusiems katalikams draudžiama priimti Komuniją, nebent jie "įsipareigoja gyventi taip, kad jų santykiai (būtų) ... kaip draugų, kaip brolio ir sesers".
2005 metais vykusiame Vyskupų sinode, kuriame dalyvavo 256 vyskupai iš 118 pasaulio šalių, buvo aptariama tema "Eucharistija: gyvoji pasaulio taikos duona".
Ganytojiškajame paraginime neliečiamas daug prieštaravimų keliantis klausimas, ar į bendrąją liturgiją turėtų grįžti XVI amžiaus "tridentiškosios" mišios.
Velionio vyskupo Marcelio Lefebvre'o (Marselio Lefebro) šalininkai tradicionalistai reikalauja atkurti lotynų kalba aukojamas mišias, kurių buvo atsisakyta pradėjus įgyvendinti praėjusio amžiaus 7-ajame dešimtmetyje Vatikano II Susirinkimo numatytas svarbias permainas Bažnyčios gyvenime.
Velionis popiežius Jonas Paulius II tridentiškąsias mišias leisdavo aukoti tam tikroms sąlygomis, prieš tai gavus vietos vyskupo leidimą.
Teigiama, kad senąją liturgiją mėgstantis Benediktas XVI, apgailestaujantis dėl "neteisingų" šiuolaikinių mišių, pasirengęs žengti dar toliau - pasak šaltinių Vatikane, oficialus pranešimas šiuo klausimu dar tebesvarstomas.
Ganytojiškame paraginime popiežius nurodo, kad vyskupai dar sykį patvirtino, jog nepaisant "atsitiktinių pažeidimų", Vatikano II Susirinkimo reformų įtaka buvo naudinga.
Tačiau popiežius drąsina dažniau vartoti lotynų - visuotinę Katalikų Bažnyčios - kalbą, ypač tarptautiniuose susibūrimuose. "Siekiant aiškiau išreikšti Bažnyčios vienybę ir visuotinumą <...> tokia liturgija galėtų būti švenčiama lotyniškai", - rašo Benediktas XVI.