Pilotas Chrisas sako, kad Europoje yra bent kelios zonos, kurias pilotai įvardija kaip didelės turbulencijos zonas.
Kur didžiausia turbulencija?
Pilotas įvardijo dvi kryptis, kuriomis skrendant dažniausiai susiduriama su turbulencija.
„Kalbant apie blogiausias turbulencijos zonas, Insbrukas (Austrija), esantis slėnyje, garsėja stipria turbulencija. Šioje vietovėje pučiantys stiprūs vėjai gali pasiekti iki 60 mylių per valandą greitį.
Insbruko oro uostas taip pat liūdnai pagarsėjęs stipria turbulencija, kurią sukelia stiprūs vėjai, siaurais slėniais besiveržiantys tarp jį supančių aukštų kalnų. Šie vėjai siaučia virš nelygaus reljefo, dažnai sukelia kalnų bangas, o tai savo ruožtu sukelia labai turbulentiškus nusileidimo pojūčius.
Kalbant apie aukštesnio lygio keliones, blogiausia kelionė paprastai būna Adrijos jūros pakrantėje vasaros pabaigoje ir žiemos pradžioje dėl ten susikaupusių oro sąlygų. Kalbant apie metų laikus, kai būna didžiausia turbulencija, nuo lapkričio iki kovo mėnesio paprastai būna daugiausiai audrų, o tai lemia itin didelę turbulenciją. Panašiai ir bet kuriame oro uoste aplink Alpes šiuo metų laiku gali būti labai neramu, nes dėl reljefo atsiranda kalnų bangos“, – aiškina jis.
Kurioje vietoje geriausia sėdėti?
Nors turbulenciją sunku nuspėti ir dar sunkiau yra jos išvengti, yra dalykų, kuriuos keleiviai gali padaryti, kad ją patirtų kuo mažiau.
„Jei norite išvengti turbulencijos lėktuve, sėdėkite kuo arčiau priekio. Dėl masės centro, kuo toliau lėktuve sėdėsite gale, tuo daugiau judesio pajusite“, – sako Chrisas.
Primename, kad gegužę dėl turbulencijos lėktuve, skridusiame iš Londono į Singapūrą, žuvo žmogus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!