Vienas Rusijos kelionių portalas apklausė pilotus, kaip jie reaguoja į plojimus lėktuvui nusileidus. Vienas jų paaiškino, kodėl toks keleivių elgesys jam atrodo keistas.
„Įsivaizduokite sau situaciją: jūs užsiėmę kažkokiu labai rimtu darbu, jūsų dėmesys yra sukoncentruotas tik ties juo, ir čia iš galo kažkas prieina ir bando jus blaškyti. Kaip jūs reaguojate? Geriausiu atveju, nekreipsite dėmesio. Taip ir pilotai nusileidimo metu. Pulsas padažnėja, spaudimas pakyla. Mes nieko pašalinio tuo metu nepastebime, nes visas dėmesys yra į procesą, į prietaisus. Dėl to aplodismentų mes negirdime. Vėliau jau skrydžio personalas mums praneša, kad keleiviai plojo. Mano manymu, ploti reiktų kuomet mes jau stovime, taip būtų teisingiau“, – aiškino penkerių metų skraidymo patirtį turintis Konstantinas.
Pilotas Sergejus, turintis 30-ies metų skraidymo patirtį, atsakydamas į tai, kaip jis reaguoja į plojimus, atsakė, kad jam malonu girdėti apie tai iš skrydžio palydovių, tačiau keleiviai, jo manymu, „pernelyg anksti džiaugiasi“. Jis pažymėjo, kad aplodismentuose ratams pasiekus žemę nėra jokios logikos, nes priekyje dar laukia stabdymo kelias.
„Mes turime tokią sąvoką kaip „gate to gate“ – kuomet mes pristatome keleivius į vietą, tuomet galima atsipalaiduoti ir ploti. Per visą savo darbo laikotarpį aš tik vieną sykį girdėjau keleivių aplodismentus, tačiau lėktuvo salone, matyt, kaip teatre tuo metu žmonių buvo. Taip garsiai ir audringai plojo“, – pažymėjo Sergejus.
Jis atkreipė dėmesį į neseniai Sočyje įvykusią nelaimę, kuomet lėktuvas išvažiavo iš nusileidimo tako ribų ir užsidegė. Tuomet nukentėjo 18 žmonių. Jo teigimu, tuomet taip pat nusileidus lėktuvui keleiviai plojo.
Kitas pilotas, turintis 15 metų skraidymo patirtį, pareiškė, kad žmonės geriau tvarkingai elgtųsi skrydžių metu ir rūpintųsi saugumu.
„Geriau jau keleiviai segtųsi saugos diržus, sėdėdami krėsluose, net jeigu skrydis ir vyksta ramiai. Ore būna visokių netikėtumų, ir žmonės turi suvokti, kad lėktuve jie turi savimi pasirūpinti“, – aiškino jis.