Net ir praėjus ne vieniems metams po koronaviruso pandemijos, vis dar puikiai suprantame, kaip svarbu higiena. Žinoma, mes negalime būti garantuoti, kad oro linijų bendrovės tarp skrydžių atlieka tokią dezinfekciją, kokios galbūt reiktų, skelbia „IFLScience“.
Ne viską valo
„Jei lėktuvas skrenda ilgiau nei aštuonias valandas, oro linijos atlieka giluminį valymą. Per giluminį valymą ištraukiamos visos sėdynių pagalvėlės, išsiurbiamos sėdynės ir šampūnu išplaunamas kilimas visame lėktuvo salone“, – paaiškino Mike'as Arnotas, rašydamas apie oro linijų valymo procesus „The New York Times“.
Tačiau tokių giluminių valymų būna ne itin daug. Geriausiu atveju yra tikėtina, kad lėktuvas į kurį įlipote buvo apipurkštas rūko pavidalo dezinfekcine priemone. Taip pat dezinfekcinėmis servetėlėmis valytojai nuvalo daugiausia liečiamus paviršius – kėdžių porankius ir rankenas.
Akivaizdu, kad tokia sistema nėra tokia efektyvi kaip giluminis valymas, tačiau tai tikrai nėra pati prasčiausia. Išsilieję skysčiai valomi vietomis, bet nebūtinai dezinfekuojami. Jeigu lėktuvui reikia greičiau apsisukti, galima nedezinfekuoti su rūko pavidalo skysčiu. Ir, kas blogiausia – nėra reikalavimo, kad lėktuvas, net ir tualetai, būtų valomi skrydžio viduryje.
Visa tai iš esmės reiškia, kad batų nereikia nusiimt. Vaikščiojant lėktuve basomis galite užsikrėsti bakterijomis ir virusais, kurie gali turėti neigiamos įtakos jūsų sveikatai, pavyzdžiui, yra tikimybė užsikrėsti grybeline infekcija.