„American“ skrydžio nr. 5511 lėktuvo automatinė perspėjimo sistema pilotui pranešė, kad kito skrydžio, „Delta“ nr. 5421, lėktuvas pavojingai priartėjo. Ši sistema suveikia likus apytikriai apie 20 sekundžių iki numanomo susidūrimo.
Skrydžio kontrolės centras nurodė pilotui skubiai pasitraukti, nes ką tik toje pačioje pakilimo-nusileidimo juostoje buvo leista per klaidą pakilti kitam lėktuvui. Abu orlaiviai praskrido vienas šalia kito vos per 180 metrų, skelbiama „Syrecuse“ portale.
Abu lėktuvai sėkmingai tęsė savo skrydžius, nė vienas asmuo nenukentėjo.
Lėktuvų prasilenkimą ore užfiksavo kamera
Dramatišką sceną ore pirmadienio rytą užfiksavo Šiaurės Sirakūzų policijos patrulių automobilio kamera. Vaizdo įraše matyti, kad šalia automobilio buvusi pareigūnė rodo į dangų ir sunerimusi kažką aiškina savo kolegai.
Oro uosto dispečeris tuo pačiu pakilimo-nusileidimo taku leido vienam lėktuvui leistis apie 11 val. 48 min. vietos laiku, o kitam – kilti apie 11 val. 51 min. Besileidžiantis lėktuvas tuo metu buvo dar ore – apie 1,6 kilometro nuo oro uosto.
Išgirdęs oro uosto dispečerio leidimą kilti kitam lėktuvui, besileidžiančio pilotas nustebęs perklausė: „Pala, kam leidžiama kilti iš 28 (tako)?“.
Oro uosto dispečeris „American“ lėktuvo pilotui pasiūlė „paskraidyti aplink“, kol pakils „Delta“ lėktuvas.
Atstumui nuo žemės nesiekus nė tūkstančiui pėdų (apie 300 metrų), pilotams reikėjo nutraukti bandymą nusileisti ir greitai kilti aukštyn, jeigu jie norėtų apsukti ratą ir dar kartą bandyti nusileisti.
Atstumas tarp lėktuvų buvo toks nedidelis, kad suveikė „American“ lėktuvo perspėjimo sistema (angl. „resolution advisory“). „Reaguoju į RA. Uup, dabar jau viskas tvarkoje“, – raportavo lėktuvo pilotas.