Trijų Europos šalių policija nusivarė nuo kojų vaikydamasi pavogtą traktorių, kuriame buvo įtaisyta palydovinio sekimo sistema, rašo „Lietuvos žinios“.
Miklūs vagys per kelias dienas sugebėjo net tris kartus pergabenti savo grobį - traktorių su GPS sistema - per valstybių sienas ir įveikti tūkstančius kilometrų sausumos bei jūrų keliais. Trijų Europos šalių policininkai, ieškodami pavogto traktoriaus, iššukavo pusę Europos. Koordinuotos Didžiosios Britanijos, Olandijos ir Vokietijos pareigūnų paieškos truko 2 savaites, kol galiausiai žemkasę JCB pavyko grąžinti jos teisėtiems savininkams, o įtariamus vagis - suimti. Tyrėjai mano, kad įtariamieji priklauso tarptautinei gaujai, kurios „specializacija“ - transporto priemonių vagystės Didžiojoje Britanijoje. Paskui jos parduodamos kitur Europoje.
Gaudynių epopėja
Nors brangioje technikoje buvo sumontuota GPS sistema, sekliams teko gerokai paplušėti. Pagrobtą ekskavatorių vijosi 5 britų detektyvų operatyvinės grupės ir jų kolegos iš Olandijos bei Vokietijos.
75 tūkst. JAV dolerių kainuojantis traktorius dingo spalį iš kompanijos „Cemex“ statybų aikštelės Daremo mieste.
Savininkai nurodė policijai, kad į žemkasės korpusą įtaisyta apsauginė sistema, leidžianti nesunkiai nustatyti jos buvimo vietą. Bet jau pirmomis dienomis policininkai įsitikino, jog yra veikiau priešingai. Jie net pasitelkė sraigtasparnius vietovei ištirti, tačiau bergždžiai. Praėjus 8 paroms ilgai lauktą signalą pagaliau pavyko susekti - traktorius buvo Šiaurės Jorkšyre.
Po 4 dienų signalas atsklido jau iš Lankašyro, dar po paros - iš Hambersaido. Paskutinis signalas buvo gautas iš Plimuto, o paskui ryšys vėl nutrūko. Policininkai nutarė, kad traktorius išvežtas iš Didžiosios Britanijos. Netrukus šis spėjimas pasitvirtino - sekliai pagavo signalą, sklindantį iš Olandijos. Vėliau pareigūnai pasakojo, kad ekskavatorius buvo konteineriu perplukdytas per Šiaurės jūrą, o kol plaukė, jie negalėjo pagauti signalo. Kai mašina pasiekė sausumą, į gaudynes įsitraukė Olandijos policininkai. Jie lipo ant kulnų geltonos žemkasės grobikams, bet šie ir vėl sėkmingai išsmuko iš šalies į gretimą Vokietiją. Vagis pavyko sučiupti tik tada, kai jie grįžo į Olandiją.
Vagystės pasiekė neregėtą mastą
„Cemex“ kompanijos valdytojas buvo labai patenkintas atgavęs brangią mašiną. Jis teigė, jog tai tik dar kartą įrodo, kokia naudinga yra elektroninio sekimo sistema.
Statybų pramonė vis dažniau naudoja vadinamuosius palydovinius šnipus. Įdiegti tokią apsaugos sistemą kainuoja apie 700 dolerių, dar maždaug 185 dolerius kasmet tenka sumokėti už ryšio paslaugas.
Didžiojoje Britanijoje statybinės technikos vagystės pasiekė tokį mastą, kad žemkasės gaudynės visai nebeatrodo kurioziškos. Palydovinė navigacinė įranga vien šiemet britų policininkams padėjo aptikti visą parką pagrobtų traktorių. Naudodamosi ta pačia sistema savo turtą susigrąžino daugelis kitų kompanijų.
Šiuolaikiniai GPS prietaisai leidžia ne tik pasyviai perduoti signalą palydovui, bet ir priimti jo signalą, o tada automatiškai išjungiamas variklis.