Ukrainos saugumas sugebėjo identifikuoti vieną iš telefoninių pokalbių, paviešintų pirmadienį, kovo 30-ąją. Anot „NRC Handelsblad“, tai yra Sergejus Nikilajevičius Petrovskis, žinomas „Chmuryj“ pravarde. Pranešama, kad Rusijos žvalgybos majoras išėjo į atsargą 2014-ųjų pavasarį ir prisijungė prie Igorio Strelkovo grupuotės.
„MH17“ katastrofos metu S. Petrovskis I. Strelkovo schemoje užėmė žvalgybos vado vietą. Pokalbio įraše, kurį anksčiau paviešino Ukrainos saugumas, girdima, kaip pokalbio metu pašnekovas jį vadina „Nikolajevičiumi“. Garso įraše, kuris buvo paviešintas pirmadienį Tarptautinės tyrimo grupės ataskaitoje, vietoje kreipimosi yra „uždėtas“ triukšmas – su tikslu apsaugoti asmenų, girdimų pokalbio metu, duomenų saugumą.
Leidinys S. Petrovskį įvardija pagrindine tyrimo figūra, kuris organizavo „BUK“ komplekso transportavimą į Donecką.
Radijo „Svoboda“ teigimu, Nyderlandų teisėsaugos atstovas Fredas Westerbeke, kalbėdamas olandų televizijai pirmadienį patvirtino, kad pokalbiai „autentiški“ ir „pertikrinti nuo iki“.
„Malaysia Airlines“ laineris „Boeing“ skridęs reisu Amsterdamas – Kuala Lumpuras, 2014-ųjų liepos 17-ąją sudužo netoli Grabovo gyvenvietės Donecko srityje. Visi 298 juo skridę žmonės žuvo. Ekspertai, spręsdami pagal aptiktų lėktuvo korpuso pažeidimų ypatumus, mano, kad lėktuvas buvo numuštas raketų komplekso „BUK“ sistema. Informaciją apie tai, kad lėktuvas buvo numuštas nuo žemės, kai kuriais duomenimis, patvirtina ir juodųjų dėžių įrašai.
2014-ųjų rugsėjį Nyderlandų saugumo taryba, kuri vadovauja tarptautinei tyrimų grupei, paviešino išankstinę tragedijos priežasčių ataskaitą. Joje teigiama, kad lėktuvas „subyrėjo ore“ dėl „išorinių pažeidimų“. Tačiau tikslių šių „objektų“ atsiradimo šaltinių nebuvo pateikta.