Į konferenciją atvyko daugiau kaip 250 Afrikos valstybių migrantų, kuriuos į XIX a. pastatą atvedė Paryžiaus aktyvistai, rašoma „The Times“.
Jie klausėsi žymių mokslininkų iš geriausių Prancūzijos universitetų ir Raudonojo Kryžiaus vyresniųjų pareigūnų pranešimų. Tačiau, pasibaigus konferencijai, migrantai atsisakė palikti patalpas ir ten apsigyveno.
Praėjus penkioms savaitėms, migrantai, kurių skaičius išaugo iki maždaug 300, yra vis dar užėmę pastatą.
Gruodžio 10 d. prasidėjęs pastato užėmimas kelia įtampą vietos gyventojams ir parodo, kodėl šalyje migrantų klausimas kelia tiek daug nesutarimų, rašoma „The Times“.
Migrantai, daugiausia iš buvusių Prancūzijos Vakarų Afrikos kolonijų, taip pat kelia moralinę dilemą teatro trupei ir Paryžiaus socialistų vadovaujamai tarybai, kuriai priklauso pastatas.
Viena vertus, teatro trupė teigia, kad ji ruošiasi uždaryti verslą. Iki sausio 24 d. atšaukus visus spektaklius, teatro pajamos, kurių 70 proc. gaunamos iš bilietų pardavimo, o 30 proc. iš subsidijų, sumažėjo ir jis sunkiai gali padengti susidariusias išlaidas, įskaitant 60 darbuotojų atlyginimus.
Kita vertus, „būtų neįsivaizduojama, kad „Gaïté Lyrique“ galėtų išmesti šiuos žmones į gatvę vidury žiemos“, sakoma teatro pranešime.
Savo ruožtu taryba teigė ieškojusi kito būsto migrantams, bet jo neradusi, todėl norėtų, kad vyriausybė perimtų šią problemą iš jos rankų.
Pranešama, kad Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono centristų kabinetas ignoravo šį prašymą.
French Theatre let in 250 Migrants for a free show - 5 weeks later they’re still there refusing to leave & now the Theatre is on the verge of bankruptcy.
Suicidal Empathy strikes again. pic.twitter.com/XJXoyF2YDaREKLAMAREKLAMAREKLAMA— Concerned Citizen (@BGatesIsaPyscho) January 14, 2025
Nukentėjo ir restoranas
Tuo tarpu pyktis vis didėja ir šalia teatro esančiame „Bistrot De La Gaïté“ restorane, kuris paprastai būna pilnas žmonių.
38 metų restorano vadovė Elia, pati į Prancūziją emigravusių alžyrietė, sakė, kad nuo pat pastato užėmimo pradžios restoranas buvo beveik tuščias. Ji jau prarado 30 tūkst. eurų pajamų.
„Jie žlugdo mano verslą“, – sakė ji.
Ir pridūrė: „Jie sukiojasi prie mano terasos, rūko ir mušasi tarpusavyje. Nesulaukiame ne tik teatro lankytojų, bet ir praeivių. Juos atbaido visi šie jauni vyrai.“
Migrantai teigė, kad yra nepilnamečiai
Visi teatrą užėmę migrantai atvyko į Prancūziją teigdami, kad yra jaunesni nei 18 metų, o tai suteikia jiems teisę būti apgyvendintiems ir gauti vietos valdžios institucijų pagalbą.
Tačiau pareigūnai nustatė, kad jie yra pilnamečiai, ir dauguma jų miegojo gatvėje, kol kairiųjų aktyvistai juos nukreipė į „Gaïté Lyrique“.
Belvilio parko jaunimo grupė („Collectif des Jeunes du Parc de Belleville“), organizavusi pastato užėmimą, teigė, kad amžiaus patikrinimas buvo „rasistinis ir tikslingas“. Jie taip pat pridūrė, kad teatras dabar tapo „antirasistinės ir antikolonijinės kovos“ židiniu.
Birahimą, kuris teigė, esantis 16-metis, į teatrą okupacijos pradžioje nuvedė Paryžiaus aktyvistai, tačiau jo ambicijos atrodo žemiškesnės nei jų.
„Norėčiau eiti į mokyklą. Niekada nebuvau“, – sakė jis, pridurdamas, kad jo kaimas Malyje buvo per daug skurdus, kad galėtų suteikti išsilavinimą.
„Maniau, kad čia, Prancūzijoje, gyvensiu geriau. Bet kol kas taip nėra“, – leidinyje cituojamas Birahima.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!