Gausiausiai apgyvendintame Niujorko Bruklino rajone rytinis pikas yra tikras galvos skausmas ir žmonėms kainuoja nemažai nervų: kartais tenka praleisti ne vieną, o du traukinius, kol žmogus gali įlipti.
„Kartą mačiau, kaip piko metu dvi moterys kibo viena kitai į plaukus, nes prieš tai atsitrenkė viena į kitą“, – pasakojo kasryt iš Bruklino metro važinėjanti Ana Fernandez. „Mes tapome savo pačių sėkmės aukomis“, – sakė Niujorko metro sistemą valdančios tarnybos MTA atstovas Kevinas Ortizas.
Praėjusiais metais niujorkiečiai metro važiavo 1,76 mlrd. kartų, o tai yra didžiausias kelionių skaičius nuo 1948 metų. Per pastaruosius dvidešimt metų šis rodiklis išaugo 61 procentu. Ir tai nenuostabu, nes Niujorko gyventojų skaičius nuo 1994 metų padidėjo beveik milijonu.
Nuo 1981 metų į Niujorko metro sistemą, kuri yra viena seniausių pasaulyje, buvo investuota 115 mlrd. JAV dolerių, nes, pasak K. Ortizo, devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje sistemos būklė buvo siaubinga.
Šiandien Niujorko metro yra pigiausias ir greičiausias keliavimo mieste būdas. Ši sistema veikia 24 valandas septynias dienas per savaitę. „Tikrai sunku prisitaikyti prie augančio keleivių srauto“, – sako K. Ortizas. Jo teigimu, artimiausiu metu ketinama atnaujinti metro traukinius. Senuosius traukinius numatoma pakeisti naujais, kuriuose vagonai nebūtų atskirti. Tai leistų vežti daugiau keleivių.
Taip pat numatoma įdiegti naują ir technologiškai naujesnę signalų perdavimo sistemą. Ji leis matyti konkrečią vietą, kurioje yra traukinys, ir suteiks operatoriams galimybę leisti traukinius mažesniais intervalais, kad būtų užtikrinamas geras eismas.
Ilgalaikėje perspektyvoje ketinama plėsti Q liniją, kad sumažėtų spaudimas 4, 5 ir 6 linijoms. Tai būtų pirmasis Niujorko metro sistemos plėtros etapas per daugiau nei 50 metų. Verta paminėti, kad su sunkumais susiduria ne tik Niujorko, bet ir Čikagos, San Francisko bei Vašingtono metro sistemos, kurių operatoriai jau rengia didelio masto atnaujinimo planus.