„Vyksta paieškos darbai. Išsiuntėme dar vieną sraigtasparnį“, – naujienų agentūrai AFP anksčiau sakė sakė Raju Neupane iš oro bendrovės „Manang Air“.
„Manang Air“ sraigtasparnis išskrido iš Surkės, esančios netoli Luklos Everesto regione, 10 val. 4 min. (7 val. 19 val. Lietuvos laiku) ir skrido į sostinę Katmandu, tačiau maždaug po 10 minučių prarado ryšį.
Sraigtasparnis nukrito Lamadžuros rajone. Gelbėtojai rado penkių žmonių kūnus ir ieško šeštojo, sakė rajono administratorius Basanta Bhattarai'us.
Manoma, kad penki turistai buvo Meksikos piliečiai, o pilotas – Nepalo pilietis. Turistai sraigtasparniu iš Katmandu buvo nuskridę apžiūrėti aukščiausio pasaulio kalno.
Oro uosto pareigūnas Sagaras Kadelis sakė, kad dėl oro sąlygų teko keisti planuotą sraigtasparnio skrydžio maršrutą.
Įprasta, kad dėl stiprių sezoninių musoninių liūčių skrydžiai atidedami, keičiami jų maršrutai.
Turizmo ir alpinizmo sezonas baigėsi gegužę, kai prasidėjo lietingasis sezonas. Turistiniai skrydžiai į kalnus šiuo metų laiku yra retesni, nes matomumas prastas, o oro sąlygos tampa nenuspėjamos.
Nepalas garsėja prasta aviacijos sauga, o naujausias incidentas įvyko praėjus beveik pusmečiui po lėktuvo katastrofos Nepalo vakaruose, per kurią žuvo visi 72 lėktuve buvę žmonės.
Šioje Himalajų šalyje taip pat yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių pasaulyje kilimo ir tūpimo takų, kuriuos supa snieguotos viršukalnės, tad net patyrusiems pilotams kyla nemažai iššūkių.
Kalnuose oras taip pat gali greitai pasikeisti, todėl skrydžio sąlygos gali būti labai klastingos.
Be to, Nepalo aviacijos sektorius dėl nepakankamo apmokymo ir techninės priežiūros neatitinka saugumo reikalavimų.
Europos Sąjunga dėl susirūpinimo saugumu uždraudė visiems Nepalo oro vežėjams skraidyti jos oro erdvėje.