Baltarusių „Zerkalo“ cituoja telegramo kanalą „Aviatoršina“, kuriame rugpjūčio 17-ąją buvo paskelbti keturių skirtingu metu Minske nusileidusių lėktuvų (trys „Airbus A330-243“ ir vienas „Airbus A320-200“) „Flightradar24“ duomenys. Lėktuvai į Minską suskrido tą pačią dieną iš Egipto, Omano ir Turkijos. Visi jie šiose šalyse ilgą laiką stovėjo nenaudojami.
Visų keturių lėktuvų paskutinė savininkė, anot viešai prieinamų duomenų, yra bendrovė „Magic Air“ iš Gambijos. Orlaivius ji įsigijo praėjusių metų spalio–gruodžio mėnesiais. Tai buvo pirmieji ir vieninteliai šios bendrovės lėktuvai.
Galutinis tikslas – Rusija?
Apie Gambijos bendrovę „Magic Air“ sužinoti nieko daugiau nepavyko – ji net nevykdo jokios veiklos. Oro linijų tinklapyje nėra nieko skelbiama apie jos bendrovės istoriją, savininkus ar ateities planus. Bendrovės tinklapis buvo įregistruotas 2023-ųjų rugpjūtį ir vis dar yra „kuriamas“.
Žinoma tik tiek, kad bendrovė turi keturis lėktuvus – tai yra į Minską ji išskraidino visą savo oro laivyną. Vidutinis įsigytų keturių „Airbus“ lėktuvų amžius – 21 metai.
Vokiečių „Focus“ pažymima, kad yra didelė tikimybė, jog visi šie keturi „Airbus“ vėliau persikels į Rusiją. Tokiu būdu Gambijos bendrovė, tikėtina, tiesiog tarpininkė, leidžianti Rusijai apeiti Vakarų sankcijas.
Leidinyje pažymima, jog Vakarų šalių lėktuvų ir jų detalių tiekimas Rusijos oro linijoms yra faktiškai uždraustas. Rusijos oro linijos pastaruoju metu dažnai susiduria su lėktuvų atsarginių dalių trūkumu, kurį bando išspręsti pirkdami produkciją per trečiąsias šalis.