14,62 karato „Oppenheimer Blue“ yra didžiausias kada nors aukcionui pasiūlytas deimantas itin retų „prašmatnios“ ryškios mėlynos spalvos deimantų kategorijoje, nurodo „Christie's“.
Aukciono anoniminis pirkėjas turės atsisveikinti iš viso su 51 mln. eurų – priskaičiavus visus mokesčius ir komisinius, sakė aukciono atstovas.
„Christie's“ atstovė Alexandra Kindermann sakė, kad kainų siūlymai truko maždaug 25 minutes ir prasidėjo nuo 27 mln. eurų. Laukimą dažnai lydėjo įtemptos pauzės, aimanos ir juokas.
Prieš aukcioną, kuris vyko vienuose Ženevos rūmuose ir kuriame dalyvavo šimtai žmonių, ekspertai sakė, jog yra galimybė viršyti ankstesnį 43 mln. eurų rekordą, kuris lapkričio mėnesį buvo pasiektas aukcione „Sotheby's“, Honkongo milijardieriui Josephui Lau nusipirkus 12,03 karato „Blue Moon of Josephine“.
Taip ir įvyko po kiek daugiau nei 20-ies minučių varžymosi: „Oppenheimer Blue“, kuris prieš aukcioną buvo vertinamas 34-40 mln. eurų, tapo brangiausiu kada nors aukcione parduotu šlifuotu deimantu.
Antradienį aukcionas „Sotheby's“ gavo rekordinę sumą „prašmatnios“ ryškiai rožinės spalvos deimantų kategorijoje: privatus pirkėjas iš Azijos už 15,38 karato kriaušės formos briliantą „Unique Pink“ paklojo 27,88 mln. eurų.
Šį briliantą pardavusios kompanijos „Cora International“ prezidentas Ehudas Laniado sakė, jog „labai džiaugiasi pardavimo kaina“, ir išreiškė įsitikinimą, kad brangakmenio vertė su laiku tik kils.
„Kai nusiperki (Pablo) Picasso, sumoki daug, bet žinai, kad parduosi jį dar brangiau“ – sakė jis.
„Sotheby's“ antradienį taip pat pardavė mėlyną 7,32 karato deimantą, už 15,15 mln. eurų.
Pastarojo meto įspūdingos sumos kas pusmetį Ženevoje rengiamuose puikių brangakmenių aukcionuose akcentavo kylančią jų vertę. Kai kurie pasaulio ultraturtuoliai vis dažniau investuoja į tokias patikimas vertybes siekdami apsisaugoti nuo akcijų rinkos nepastovumo.
Kasybos magnatų šeima
Didžiosios Britanijos seras Philipas Oppenheimeris (1911-1995) 45 metus vadovavo įtakingam karteliui „Central Selling Organization“ ir griežtai kontroliavo maždaug 80 proc. tarptautinės prekybos deimantais, tuo siekdamas užkirsti kelią dideliems kainų svyravimams. Tarp didelių jo pasiekimų yra Sovietų Sąjungos įtikinimas parduoti reikšmingas savo deimantų atsargas per Londone įsikūrusį jo kartelį.
Didžiulė Oppenheimerių šeimos sukurta kasybos kompanija „De Beers“ antrojoje 20-ojo amžiaus pusėje taip pat klestėjo, iš dalies – dėl sero Philipo didžiulės įtakos šiame sektoriuje. Jo vardu pavadintas stačiakampio formos briliantas buvo įsodintas į žiedą ir apsuptas dviem mažesniais trapezoido pavidalo deimantais. Seras Philipas jį padovanojo žmonai.
Deimantų verslo kalboje „kilmė“ yra labai svarbus žodis. „Christie's“ direktorius Europos papuošalams Raymondas Sancroftas-Bakeris sakė, kad Ph.Oppenheimeris „50 metų galėjo rinktis iš visų deimantų ir savo žmonai išrinko šį“. „Praeityje buvo parduoti ir keli kiti mėlyni deimantai, bet nieko, kas iš tikrųjų prilygtų kokybe“, – sakė R.Sancroftas-Bakeris, kuris pridūrė, kad nors „Oppenheimer Blue“ ir nėra be vidinių trūkumų, jis – „beveik tobulas“.
Minimas mėlynas briliantas po Ph.Oppenheimerio mirties pakeitė kelis šeimininkus, o trečiadienį pirmą kartą pasirodė viešame aukcione. „Paprastai šie akmenys yra gan maži“, – sakė „Christie's“ deimantų ekspertas Jeanas-Marcas Lunelis, kuris pažymėjo, kad „prašmatnios“ ryškiai mėlynos spalvos deimantai net ir būdami penkių karatų paprastai sukelia nemažą sujudimą deimantų rinkoje.
Praėjusią savaitę Kanados kasybos kompanija „Lucara Diamond“ paskelbė didžiulį, 813 karatų, nešlifuotą deimantą pardavusi už rekordinius 63 mln. dolerių (55 mln. eurų). Šio Botsvanoje rasto brangakmenio pirkėjo pavardė neskelbiama, kaip ir sandorio, kurį prižiūrėjo „Nemesis International“, sąlygos. Tačiau ta suma už neapdirbtą deimantą tikriausiai neilgai bus rekordinė. „Lucara“ rengiasi „Sotheby's“ aukcione Londone birželio 29 dieną parduoti dar didesnį – 1 109 karato – deimantą.