„Nielsen“ kompanija, tirianti besivystančiose šalyse gyvenančių moterų vartotojiškumo įpročius, atliko tyrimą, kurio metu išsiaiškino, kad Indijos moterys yra labiausiai perimtos streso ir jų išleidžiamos pinigų sumos smarkiai skiriasi nuo kitų šalių dailiosios lyties atstovių, rašo CNN.
Tyrimo, pavadinto „Rytojaus moterys“ metu, nuo vasario iki balandžio mėnesių buvo stebima 6,5 tūkst. moterų iš 21 tautos. Gauti rezultatai atskleidė, jog net 87 proc. Indijos moterų kone visą laiką jaučia stresą, ir 82 proc. iš jų teigė neturinčios laiko atsipalaidavimui.
Tačiau Indijos moterys – ne vienos tokios. Didžioji dalis Meksikos (74 proc.) ir Rusijos (69 proc.) moterų taip pat teigė gyvenančios nuolatinėje įtampoje.
Pateikiame sąrašą tyrime dalyvavusių šalių, pradedant pirmaujančiomis pagal stresą patiriančių moterų skaičių:
1. Indija (87 proc.)
2. Meksika (74 proc.)
3. Rusija (69 proc.)
4. Brazilija (67 proc.)
5. Ispanija (66 proc.)
6. Prancūzija (65 proc.)
7. Pietų Afrika (64 proc.)
Italija (64 proc.)
8. Nigerija (58 proc.)
9. Turkija (56 proc.)
10. Jungtinė Karalystė (55 proc.)
11. JAV (53 proc.)
12. Japonija (52 proc.)
Kanada (52 proc.)
Australija (52 proc.)
13. Kinija (51 proc.)
14. Vokietija (47 proc.)
15. Tailandas (45 proc.)
Pietų Korėja (45 proc.)
16. Malaizija (44 proc.)
Švedija (44 proc.)
Naujienų agentūra „Reuters“ pabrėžė, kad negana to, jog Indijos moterys patiria daugiausiai streso, jos taip pat linkusios išleisti didžiausias sumas pinigų. Daugiau negu trys ketvirtadaliai teigė švaistančios pinigus grožio produktams, o 96 proc. iš jų sakė perkančios drabužius.
Šalių su augančia ekonomika gyventojos didesniąją dalį pinigų išleidžia drabužiams, sveikatos bei grožio produktams, bakalėjos produktams ir savo vaikų mokslams. Tuo tarpu moterys iš valstybių su išsivysčiusia ekonomika teigė grynuosius leidžiančios atostogoms, juos taupančios arba grąžinančios skolas.
„Visame pasaulyje moterys siekia aukštesnio išsilavinimo, sparčiai didina dirbančiųjų gretas bei prisideda prie namų ūkio pajamų, – kartu su apklausa išleistame pranešime teigė Susan Whiting, „Nielsen“ kompanijos pirmininko pavaduotoja. – Didėja moterų perkamoji galia, todėl pagrindiniams namų ūkių sprendimams jos turi daugiau įtakos bei kontrolės. Dėl to šiandienos bei rytojaus moterys – tai galingos vartotojos, ir suprasti jų įpročius bei požiūrį – nepaprastai svarbu kiekvienam rinkodaros ir reklamos atstovui“.
Tyrimo metu išsiaiškinta, kad dailiosios lyties atstovės visame pasaulyje vaidina keletą vaidmenų, kurie prisideda prie jų streso lygio, tačiau socialinė infrastruktūra, leidžianti joms valdyti pastaruosius, tarp naujų ir jau išsivysčiusių rinkų labai skiriasi. Dėl to, šalyse su besivystančia rinka – kaip kad Indijoje, Meksikoje ar Nigerijoje – gyvenančios moterys linkusios nuolat patirti didesnę įtampą, nei gyvenančios išsivysčiusiame pasaulyje.
Tačiau kas konkrečiai lemia, jog auganti rinka reiškia didesnį streso kiekį? Laikraštis „Economic Times“ pateikia atsakymą: kol kompanijos ir darbo vietos Indijoje vystosi, visuomenė išlieka statiška, o tai reiškia, kad moterys turi gebėti žongliruoti modernia karjera bei užimtu namų gyvenimu, tuo pačiu nenusižengdamos tradiciniams standartams.
Tačiau, rodos, laikai netruks pasikeisti – augančios ekonomikos šalyse gyvenančios moterys teigė reginčios, kaip finansinis stabilumas, išsilavinimas ir prieiga prie technologijų gerėja jų dukterų kartoje sparčiau, nei jų kolegoms išsivysčiusiame pasaulyje.
O kaip turėtų elgtis rinkodaros atstovai, norėdami, kad šios laiko spaudžiamos ir įgaliotos rūpintis namų biudžetu moterys atvertų savo pinigines? Pasirodo, atsakymas – pasitelkti socialinę žiniasklaidą.
Nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos, moterys yra aktyvesnės socialinių tinklų vartotojos, nei vyrai. Kiekvieną mėnesį pastarosios kalbasi 28 proc. daugiau, išsiunčia 14 proc. didesnį tekstų kiekį ir dažniau lankosi interneto bendruomenės svetainėse, nei stipriosios lyties atstovai. Daugiau nei pusė moterų tiek iš išsivysčiusių, tiek iš sparčiai augančios ekonomikos šalių teigė, kad kompiuteriai, mobilieji ir išmanieji telefonai pakeitė jų gyvenimą į gerą.
„Tam, kad pavyktų susisiekti su moterimi, reikia pritaikyti socialines ir aktualias strategijas,“ – įsitikinusi S. Whiting, kuri pabrėžė, jog padidėjęs moterų susidomėjimas socialiniais tinklais reiškia, kad jos labiau už vyrus seka vyraujančiomis tendencijomis.
„Nielsen“ tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad senosios reklamos formos vis viena pirmauja. 17 iš 21 valstybių gyventojos įvardino televiziją kaip pagrindinį šaltinį, padedantį sužinoti apie naujus produktus bei parduotuves. Tačiau didžioji dalis moterų visame pasaulyje (70 – 80 proc.) teigė iš visų reklamos šaltinių labiausiai pasitikinčios žodinėmis rekomendacijomis.