Labai konkurencingoje Kinijos švietimo sistemoje daug dėmesio skiriama mechaniniam "kalimui" ir egzaminų laikymui. Moksleiviai mokykloje praleidžia vidutiniškai 8,6 valandos per dieną, o vėliau dar dažniausiai dar kelias valandas sugaišta atlikdami namų darbus.
Dziangsu provincijos sostinėje Nandzinge vienas 15-metis, nesugebėjęs atlikti namų darbų po trijų laisvadienių, ketvirtadienį apie 11 val. vietos (6 val. Lietuvos) laiku užsimušė iššokęs iš didelio aukščio, pranešė dienraštis "China Daily".
Tame pačiame mieste vienas 13-metis ketvirtadienį atsikėlė 4 val. (trečiadienį 23 val. Lietuvos laiku) , kad užbaigtų šventėms užduotus namų darbus, tačiau po dviejų valandų buvo rastas pasikoręs savo namo laiptinėje, pridūrė laikraštis.
"Savo atsisveikinimo laiške berniukas pareiškė mylintis savo tėvus, jaučiantis jiems gailestį, ir išsakė viltį, kad jie prie jo kapo atneš lelijų - jo mėgstamiausių gėlių", - rašo "China Daily".
Kinija padarė įspūdingą pažangą, siekdama užtikrinti visuotinį švietimą šalyje. Kaip nurodo Jungtinės Tautos (JT), šioje šalyje jaunimo raštingumas siekia 99 procentus.
Tačiau dauguma tėvų skundžiasi, kad mokyklose per didelis dėmesys skiriamas mokymuisi mintinai ir kontroliniams ir kad mokymo stilius per griežtas.
Kai kurie moksleiviai klasėse praleidžia iki 12 valandų per dieną, nurodoma 2007 metais paskelbtoje Kinijos jaunimo ir vaikų tyrimų centro ataskaitoje. Be to, jiems paprastai dar tenka skirti po kelias valandas namų darbams.
"Testų rezultatai tebėra svarbus arba vienintelis vertinimo kriterijus moksleiviams, siekiantiems įstoti į aukštąsias mokyklas, - Pekine įsikūrusio XXI amžiaus švietimo tyrimų instituto direktoriaus pavaduotojas Xiong Bingqi (Siong Bingči) sakė "China Daily". - Todėl savaime suprantama, kad mokytojai užduoda daug namų darbų."