Daug kalbama apie tai, kad Kinijoje verslumo lygis yra labai aukštas, o jų įmonių investicijos Europoje žymiai didėja. Nors Lietuva yra maža, kinų investuotojai čia mato gerą galimybę įžengti į Europos Sąjungos rinką. Tačiau ar mes, lietuviai, sugebame užmegzti tiesioginius santykius su Kinijos verslu ir ko reikia, kad dar plačiau atsivertų vartai verslo plėtrai, investavimui ar įmonių įsigijimui užsienyje.
Prieš savaitę Kinijoje viešėjęs Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas patikino, kad ši šalis sparčiai europėja, kopijuoja viską, kas yra europietiška.
„Ir kopijuoja visus tuos europietiškus modelius. Juokingai atrodo, kada kinas nusidažo šviesiai plaukus, kitas dalykas – nauja generacija jau vaikšto su didelėmis akimis. Jie darosi plastines operacijas, nes nori būti panašūs į europiečius. Štai čia yra mūsų sėkmės tam tikras garantas. Jie nori ne vien tik elgsena, išvaizda būti panašūs, bet ir vartojimo prasme“, - užtikrino Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius. Pašnekovo teigimu, Kinijoje yra vertinami prekiniai ženklai: ten viskas arba labai pigu, arba labai brangu. D. Arlauskas pasakojo, kad vidutinei klasei ten nelabai yra iš ko rinktis, tad ji labiau orientuota į Europą.
„Ten labai daug turtingų žmonių, tad jie nori kokybiškų, ne kiniškų prekių“, - tvirtino D. Arlauskas.
Pavieniams verslininkams, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinio direktoriaus teigimu, Kinijoje „prasisukti“ yra be galo sunku. Jis patikino, kad lietuviams trūksta bendruomeniškumo jausmo, kuris puikiai yra jaučiamas kinų verslininkų tarpe.
„Jie išmoko eiti į Europą ne po vieną, bet grupėmis. (...) Maža Lietuva, su mažais resursais turi išmokti eiti į Kinijos rinką. Kai kas sako „Oi kaip toli ta Kinija, tie atstumai“, bet tai palaukit, pas mus parduotuvės yra užpildytos korėjietiškomis, amerikietiškomis ar japoniškomis prekėmis“, - laidoje „Atviras pokalbis“ teigė D. Arlauskas.
Jo nuomone, valstybės institucijos turėtų padėti kooperuotis Lietuvos verslui.
„Kinijoje yra nedideli miesteliai, jie sugeba susikooperuoti ir gaminti tą patį produktą, sukurdami masto ekonomiką ir savo prekes labai sėkmingai parduoda Rusijoje. Aš buvau Rusijoje, mačiau visą tai, kalbėjau su jais“, - patirtimi dalijosi verslininkas.
Lietuviai bijo dalintis savo patirtimi, nori verslą daryti pavieniui. D. Arlausko nuomone, tokį mentalitetą būtina keisti. To yra tikimasis iš „Verslios Lietuvos“, kuri turėtų parodyti teisingą kelią šalies verslininkams ir padėti sėkmingai žengti į Kinijos rinką.
„Jie nori būti tokie kaip ir mes“, - kinų siekiamybę dar kartą užtikrino pašnekovas.