Štai ką tau reikia žinoti apie šitą naują įrankį ir kaip jis tau gali padėti valdyti savo privatumą.
Kas yra „My Acitvity“?
Tai yra chronologija, parodanti, ką „Google“ išsaugojo apie tai, ką tu veikei internete. Ją rasti užeidamas į myactivity.google.com. Kai tai padarei, turėtum pamatyti ilgą sąrašą apie tai, ką darei, naudodamasis „Google“ – įskaitant tavo paieškas, žiūrėtus „Youtube“ klipus ir t.t.
Tu netgi gali ieškoti specialaus įrašo, kurį „Google“ galėjo apie tave sukaupti, arba panaršyti chronologiją pagal datą ar savo veiksmo internete pobūdį.
Ir galiu tam tikrą informaciją ištrinti?
Taip! Jeigu nenori, kad „Google“ prisimintų kai kurias tavo paieškas, ištrinti jas pakankamai lengva. Pirmiausia tau reikia susirasti įrašą, kurį nori ištrinti, ką lengvą padaryti su paieškos lauku puslapio viršuje. Kai jau radai gėdingąjį savo praetiesi įrašą, gali atverti mažą meniu, paspaudžiant tris vertikalius taškus įrašo dešinėje. Pasirink „delete“ (ištrinti – red.) opciją meniu ir „voila!“ – „Google“ tai pamirš.
Taip pat galima ištrinti ir didelę dalį „Google“ kauptos informacijos apie tave vienu metu: chronoligjos viršuje paspausk trijų taškelių meniu, pasirink „Delete activity by“ (trinti veiklą pagal – red.) ir kitame puslapyje pasirink laikotarpį, kurį norėtum ištrinti. Jei nori ištrinti visą savo veiklą iš „Google“ istorijos, pasirinkt „All Time“ (viso laiko -red.) opciją.
Ką daryti, kad „Google“ nebekauptų informacijos apie mane?
Tau pasisekė! Gali sustabdyti „Google“ duomenų rinkimą bet kada. Tam turi nueiti į myaccount.google.com/activitycontrols. Čia gali sustabdyti „Google“ informaciją apie tavo paieškas, vietos istoriją ir „Youtube“ video įpročius.
Jeigu naudojimasis „My Activity“ įrankiu tau nepatinka, gali pasižiūrėti „Google“ saugumo nustatymus. Tai gali rasti myaccount.google.com/privacycheckup. Čia paprastai gali sukontroliuoti ne tik informaciją, kurią saugo „Google“, bet taip pat informacią apie tave, kuri gali būti vieša per tokias sistemas kaip „Google+“
Ar yra koks trūkumas, jeigu aš ištrinu imformaciją apie save?
„Google“ yra, nes paieškos gigantas daugiausiai užsidirba iš tikslinių reklamų, kurios sudaromos atsižvelgiant į vartotojų interneto veiklas. Tačiau tai reiškia, kad, apribojant duomenis, kuriuos saugo „Google“, tu matysi mažiau tau įdomias reklamas. Taip pat „Google“ naudoja informaciją, kad jų produktai taptų asmeniškesni vartotojui, kas gali reikšti patogesnį naršymą internete. Pavyzdžiui, „Google“ informacijos išsaugojimas gali greičiau grąžinti rezultatus ir pan. Tad tai yra kompromisas.